Žemiau – svarbiausia informacija paprastais žodžiais apie tai, ką centras daro, kokias turi teises ir pareigas vaikai bei jų tėvai (globėjai), ir kaip galima kreiptis pagalbos.
Kas yra ,,Diemedžio“ ugdymo centras?
„Diemedžio“ ugdymo centras
yra nacionalinis centras.
Centras ugdo:
mokinius turinčius elgesio ir emocijų sutrikimų.
Teikia konsultacinę pagalbą.
Toliau „Diemedžio“ ugdymo centrą
vadinsime Centru.
Centre mokosi 30 berniukų.
Dvejus mokslo metus mokosi 5 ir 8 klasių berniukai.
Berniukai turi didelius arba labai didelius
specialiuosius ugdymosi poreikius.
Mokiniai gyvena ir mokosi Centre visus mokslo metus.
Mokiniai gyvena Centro bendrabutyje.
Mokiniai gali būti priimami visus mokslo metus.
Jeigu klasėje yra laisvų vietų.
Kokie yra elgesio ir emocijų sutrikimai?
- Elgesio sutrikimai F91.

Vaikas dažnai pyksta, ginčijasi,
nesilaiko taisyklių.
Pavyzdžiui, mokinys supykęs
gali šaukti ant klasės draugo
ar išeiti iš pamokos.
- Elgesio ir emocijų sutrikimai F92.
Vaikui sunku valdyti elgesį
ir emocijas.
Pavyzdžiui, mokinys gali greitai supykti.
Vėliau labai liūdėti ar jaustis kaltas.
- Elgesio pokyčiai dėl sveikatos problemų F07, F07.8.

Vaikui gali būti sunku susikaupti ar
kontroliuoti emocijas.
Pavyzdžiui:
mokinys greitai susierzina;
sunkiai išbūna pamokoje;
jam reikia daugiau pagalbos.
Kaip mokosi mokiniai?
Mokiniai mokosi pagal dvi programas:
1. Bendrąsias ugdymo programas.
Tai tokios pačios programos
kaip ir kitose mokyklose.
Pavyzdžiui, mokiniai mokosi:
matematikos;
lietuvių kalbos;
istorijos;
gamtos mokslų.
2. Pritaikytas ugdymo programas.
Kartais mokymasis pritaikomas
pagal mokinio galimybes.
Pavyzdžiui:
mokinys gauna lengvesnes užduotis;
mokytojas paaiškina lėčiau ir
paprasčiau;
užduočiai atlikti
mokinys gali turėti daugiau laiko.
Taip mokiniams lengviau mokytis ir patirti sėkmę.
Centre vyksta:
Struktūruotas mokymasis ir dienos veikla.
Diena centre turi aiškią tvarką.
Pavyzdžiui:
ryte mokiniai keliasi,
pusryčiauja, eina į pamokas;
po pamokų dalyvauja veiklose
ir ruošia namų darbus.
Stebima mokinio elgesio pažanga.
Mokytojai stebi,
kaip mokiniui sekasi keisti elgesį.
Pavyzdžiui,
mokinys anksčiau dažnai pykdavo.
Mokytojai stebi, kaip jam sekasi išbūti ramiam.
Mokiniams padeda mokinio padėjėjai.
Mokiniai gauna nuolatinę pagalbą.
Pavyzdžiui, 
padėjėjas gali padėti suprasti užduotį.
Gali palydėti į sensorinę pertrauką.
Taikoma pozityvaus elgesio skatinimo PEP sistema.
Nuolat skatinamas pozityvus elgesys.
Pavyzdžiui,
mokinys pasidalino rašikliu, todėl mokytoja jį pagyrė.
Bendradarbiavimas.
Centras yra atviras naujoms idėjoms.
Centras bendradarbiauja su kitomis įstaigomis.
Pavyzdžiui:
organizuoja bendras veiklas su kitų mokyklų mokiniais;
mokytojai dalijasi patirtimi su kitų mokyklų mokytojais;
vyksta bendri projektai ir renginiai.
Centre vyksta:
Specialistų konsultacijos.
Mokiniams padeda specialistai:
psichologas;
socialinis pedagogas;
specialusis pedagogas;
logopedas;
Pavyzdžiui, mokinys gali pasikalbėti su psichologu apie pyktį.
Neformalios veiklos.
Po pamokų vyksta įvairūs užsiėmimai.
Pavyzdžiui:
sportas;
menai;
žaidimai;
kūrybinės veiklos.
Terapiniai užsiėmimai.
Mokiniai dalyvauja individualiose
ir grupinėse terapijose.
Pavyzdžiui, mokiniai mokosi kalbėti
apie jausmus.
Mokosi atsipalaiduoti.
Medicinos pagalba.
Centre dirba medicinos personalas.
Pavyzdžiui, jei reikia,
mokinys gali pasikonsultuoti su gydytoju.
Centre teikiama išorinė pagalba
Centre vyksta trumpalaikės konsultacijos:
mokiniai ateina pas specialistus trumpam laikui;
gali pasikalbėti apie jausmus,
problemas ar sunkumus.
Centre vyksta individualios konsultacijos:
mokinys kalbasi tik su vienu specialistu;
pagalba skirta tik jo jausmams
ar problemoms.
Centre vyksta viešosios nuotolinės konsultacijos:
konsultacija vyksta internetu;
joje vienu metu gali dalyvauti daug žmonių;
švietimo pagalbos specialistai dalijasi
patarimais visiems kartu.
Centre vyksta:
- Seminarai ir mokymai.
Mokytojai ir specialistai mokosi naujų dalykų.
- Metodiniai susitikimai.
Aptariamos geros praktikos
dalijamasi patarimais, kaip dirbti su mokiniais.
- Paskaitos.
Tėvai arba globėjai supažindinami su auklėjimo ypatumais.
- Sklaida.
Medžiaga dalijamasi
su suinteresuotais asmenimis.
Centre teikiama įvairi pagalba:
mokiniams;
tėvams arba globėjams;
mokytojams.
Pagalba gali būti:
specialioji;
socialinė;
psichologinė.
Pavyzdžiui:
* mokytojai gali gauti patarimų,
kaip geriau padėti mokiniui;
* tėvai gali pasikalbėti su specialistu
apie vaiko jausmus;
* mokinys gali gauti pagalbą,
kai jam sunku susivaldyti.
Centre galima gauti pagalbą keliais būdais:
telefonu paskambinus specialistui;
internetu per vaizdo skambučius;
el. paštu parašius laišką specialistui;
gyvai specialistas atvyksta į mokyklą.
Centro kontaktai
- Centrui galite parašyti elektroniniu paštu.
Elektroninio pašto adresas yra
direktorius@diemedziouc.lt - Centrui galite paskambinti telefonu.

Centro telefono numeris yra
(0 441) 48 328 - Centrą galite rasti adresu:
Šylių g. 7, Vilkėno – I k.,
Švėkšnos sen., Šilutės r.
Administracijos darbo laikas:
Pirmadieniais nuo 08.00 iki 16:30 valandos.
Antradieniais nuo 08.00 iki 16:30 valandos.
Trečiadieniais nuo 08.00 iki 16:30 valandos.
Ketvirtadieniais nuo 08.00 iki 16:30 valandos.
Penktadieniais nuo 08:00 iki 15:30 valandos.
Nuotraukų šaltiniai:
„Diemedžio“ ugdymo centras
Pexels.com
Informacija atnaujinta 2026-05-28


