Veikla apie baltuosius lokius, pingvinus ir klimato kaitą
Patalpinta 2025 01 28
„Diemedžio“ ugdymo centro mokiniai, popamokinės veiklos metu aiškinosi, kur gyvena baltieji lokiai ir pingvinai, ir kaip šie gyvūnai prisitaiko prie ekstremalių ir šaltų klimato sąlygų. Sužinoję, kad baltieji lokiai gyvena Arktikoje, o pingvinai – Antarktidoje, mokiniai atliko praktines veiklas, kad geriau suprastų, kodėl pingvinai nesušlampa ir meškos lieka sausos. Pingvinai turi specialią liauką, kurios pagalba plunksnos padengiamos apsauginiu vaškiniu sluoksniu. Vaškas atstumia vandenį ir padeda plunksnas išlaikyti sausas. Šias žinias jie patikrino eksperimento metu – pingvino pilvą ištepę vaško kreidele (šiuo atveju vaškas yra riebalas), o po to lašino su pipetėmis vandenį ant pingvino. Mokiniai padarė išvadą – vanduo nubėga nuo vaškinio sluoksnio, plunksnos nesušlampa ir pingvinai nesušąla. Baltieji lokiai turi storą kailį ir poodinius riebalus, kurie juos šildo ir apsaugo nuo šaltų temperatūrų. Atliko bandymą su taukais ir ledu. Jo metu ugdytiniai suprato, kad baltąsias meškas nuo šalčio apsaugo riebalai.
Taip pat ugdytiniai aiškinosi, kokia žmogaus veikla ir aplinkos pokyčiai daro įtaką mūsų klimatui. Mokiniai padėjo ledo kubelius ant keturių skirtingų paviršių ir stebėjo, kaip greitai jie tirpsta. Kiekvienas paviršius sugėrė skirtingą kiekį šilumos, todėl ledo kubeliai tirpo įvairiu greičiu. Vaikai sužinojo, kad tamsūs paviršiai sugeria daugiau šilumos ir tirpina ledą greičiau nei šviesūs paviršiai, kas iliustruoja, kaip klimato kaita gali pagreitinti ledynų tirpimą.
Ugdytiniai aktyviai veikdami, stebėdami ir eksperimentuodami įsitraukė į naujus patirties atradimus, ugdė mokėjimo mokytis gebėjimus.
Taip pat ugdytiniai aiškinosi, kokia žmogaus veikla ir aplinkos pokyčiai daro įtaką mūsų klimatui. Mokiniai padėjo ledo kubelius ant keturių skirtingų paviršių ir stebėjo, kaip greitai jie tirpsta. Kiekvienas paviršius sugėrė skirtingą kiekį šilumos, todėl ledo kubeliai tirpo įvairiu greičiu. Vaikai sužinojo, kad tamsūs paviršiai sugeria daugiau šilumos ir tirpina ledą greičiau nei šviesūs paviršiai, kas iliustruoja, kaip klimato kaita gali pagreitinti ledynų tirpimą.
Ugdytiniai aktyviai veikdami, stebėdami ir eksperimentuodami įsitraukė į naujus patirties atradimus, ugdė mokėjimo mokytis gebėjimus.
Auklėtoja metodininkė Vilma Uselienė