Stiprinome pedagogus, siekdami, kad jie geriau suvoktų savo elgesį asmeninės patirties, motyvų ir emocinių konfliktų kontekste
Patalpinta 2022 12 14
„Diemedžio“ ugdymo centro psichologės Asta Lukauskienė ir Aldona Giržadienė įgyvendino ilgalaikę programą „Pedagoginės bendruomenės stiprinimas per intervizijas kaip instrumentą darbo kokybės tobulinimui“. Intervizijose dalyvavo Raseinių rajono ugdymo įstaigų mokytojai.
Programą sudarė 5 moduliai, kurių metu 12 temų buo pristatytos teorinėmis paskaitomis ir psichoedukaciniais praktiniais užsiėmimais.
Intervizijų pagalba stiprinome pedagoginę bendruomenę, aptarėme asmenines vertybes, nuostatas ir elgesį. Analizavome sudėtingus atvejus, ieškojome problemų sprendimo būdų, aiškinomės problemų priežastis ir kt. Gvildenome aktualios temas, tokias kaip emocijos, jų raiška, jausmų ryšys su asmens psichologine gerove, streso įtaka žmogaus sveikatai, tarpasmeninių santykių problemos, darbinės problemos. Pedagogai turėjo galimybę išsakyti asmenines įžvalgas, patiriamus sunkumus ir nesėkmes.
Programos išskirtinumas – buvo sudarytos sąlygos asmeniškai reflektuoti mažosios asmeninės patirties mokymosi grupėje. Psichoedukacinių pratybų metu teoriją ir praktiką buvo galima derinti pasitelkiant įvairias psichologines praktines užduotis.
Kiekvienas intervizijos procesas yra unikalus, pritaikytas konkrečiai grupei žmonių ir situacijai, todėl dalyvavę pedagogai galėjo jaustis laisvai ir sulaukti atsakymų į Jiems rūpimus klausimus.
Aptariant intervizijų naudą dalyviams, šie išsakė daug gražių žodžių ir džiaugėsi galimybe tobulėti.
Programą sudarė 5 moduliai, kurių metu 12 temų buo pristatytos teorinėmis paskaitomis ir psichoedukaciniais praktiniais užsiėmimais.
Intervizijų pagalba stiprinome pedagoginę bendruomenę, aptarėme asmenines vertybes, nuostatas ir elgesį. Analizavome sudėtingus atvejus, ieškojome problemų sprendimo būdų, aiškinomės problemų priežastis ir kt. Gvildenome aktualios temas, tokias kaip emocijos, jų raiška, jausmų ryšys su asmens psichologine gerove, streso įtaka žmogaus sveikatai, tarpasmeninių santykių problemos, darbinės problemos. Pedagogai turėjo galimybę išsakyti asmenines įžvalgas, patiriamus sunkumus ir nesėkmes.
Programos išskirtinumas – buvo sudarytos sąlygos asmeniškai reflektuoti mažosios asmeninės patirties mokymosi grupėje. Psichoedukacinių pratybų metu teoriją ir praktiką buvo galima derinti pasitelkiant įvairias psichologines praktines užduotis.
Kiekvienas intervizijos procesas yra unikalus, pritaikytas konkrečiai grupei žmonių ir situacijai, todėl dalyvavę pedagogai galėjo jaustis laisvai ir sulaukti atsakymų į Jiems rūpimus klausimus.
Aptariant intervizijų naudą dalyviams, šie išsakė daug gražių žodžių ir džiaugėsi galimybe tobulėti.
Psichologė Asta Lukauskienė