Steam veiklų ciklas „Vandens galia“
Patalpinta 2025 04 13
Pavasario mėnesiais –kovą ir balandį – Diemedžio ugdymo centre netrūko smalsumo, kūrybiškumo ir tyrinėjimo džiaugsmo. Vyko STEAM veiklų ciklas „Vandens galia“. 1-6 grupių mokiniai kūrybiškai mokėsi per patyrimą.
Pirmasis eksperimentas supažindino vaikus su vandens ir druskos savybėmis. Ugdytiniai išbandė „ledinę žvejybą“ – iš pirmo žvilgsnio paprastą, bet labai įdomų bandymą. Ant vandens plūduriuojantys ledukai, siūlai ir druska pavirto tikru atradimu. Ugdytiniai stebėjo, kaip druska tirpdo ledą ir siūlas prilimpa prie jo. Ir štai – žuvelė pagauta!
Antrasis STEAM eksperimentas „Kristalų auginimo magija“ kvietė mokinius pasinerti į grožio paieškas. Ugdytiniai pasigamino prisotintą druskos tirpalą, į jį įleido vielute apvyniotą siūlą ir kasdien stebėjo, kaip pamažu gimsta maži stebuklai – blizgantys kristalai. Tai buvo ne tik cheminis, bet ir estetinį jausmą ugdantis procesas.
Trečioji veikla atskleidė, kad net ir vanduo moka keliauti. „Jaunieji mokslininkai“ panaudoję stiklines, spalvotą vandenį ir popierines servetėles, sukūrė „vaikščiojantį vandenį“. Per naktį iš vienos stiklinės į kitą vanduo persikėlė tarsi nematomu tuneliu.
Ketvirtasis eksperimentas nukėlė į augalų pasaulį. Mokiniai stebėjo, kaip spalvotas vanduo keičia augalų išvaizdą – kaip per stiebus spalvos keliauja į žiedus. Tai ne tik mokslinis, bet ir labai vizualus patyrimas, padedantis suprasti, kaip augalai pasisavina vandenį.
Šių eksperimentų metu ugdytiniai ne tik smagiai leido laiką, bet ir sužinojo apie vandens savybes ir judėjimą gamtoje, tyrinėjo medžiagų sąveiką. Mokėsi dirbti komandoje, lavino smalsumą, kritinį mąstymą ir kūrybiškumą.
Veiklų ciklas „Vandens galia“ – tai įrodymas, kad mokymasis gali būti žaismingas, įtraukiantis ir šiek tiek stebuklingas! STEAM veiklos ne tik suteikia žinių, bet ir ugdo ugdytinio norą klausti, tyrinėti ir džiaugtis atradimais.
Pirmasis eksperimentas supažindino vaikus su vandens ir druskos savybėmis. Ugdytiniai išbandė „ledinę žvejybą“ – iš pirmo žvilgsnio paprastą, bet labai įdomų bandymą. Ant vandens plūduriuojantys ledukai, siūlai ir druska pavirto tikru atradimu. Ugdytiniai stebėjo, kaip druska tirpdo ledą ir siūlas prilimpa prie jo. Ir štai – žuvelė pagauta!
Antrasis STEAM eksperimentas „Kristalų auginimo magija“ kvietė mokinius pasinerti į grožio paieškas. Ugdytiniai pasigamino prisotintą druskos tirpalą, į jį įleido vielute apvyniotą siūlą ir kasdien stebėjo, kaip pamažu gimsta maži stebuklai – blizgantys kristalai. Tai buvo ne tik cheminis, bet ir estetinį jausmą ugdantis procesas.
Trečioji veikla atskleidė, kad net ir vanduo moka keliauti. „Jaunieji mokslininkai“ panaudoję stiklines, spalvotą vandenį ir popierines servetėles, sukūrė „vaikščiojantį vandenį“. Per naktį iš vienos stiklinės į kitą vanduo persikėlė tarsi nematomu tuneliu.
Ketvirtasis eksperimentas nukėlė į augalų pasaulį. Mokiniai stebėjo, kaip spalvotas vanduo keičia augalų išvaizdą – kaip per stiebus spalvos keliauja į žiedus. Tai ne tik mokslinis, bet ir labai vizualus patyrimas, padedantis suprasti, kaip augalai pasisavina vandenį.
Šių eksperimentų metu ugdytiniai ne tik smagiai leido laiką, bet ir sužinojo apie vandens savybes ir judėjimą gamtoje, tyrinėjo medžiagų sąveiką. Mokėsi dirbti komandoje, lavino smalsumą, kritinį mąstymą ir kūrybiškumą.
Veiklų ciklas „Vandens galia“ – tai įrodymas, kad mokymasis gali būti žaismingas, įtraukiantis ir šiek tiek stebuklingas! STEAM veiklos ne tik suteikia žinių, bet ir ugdo ugdytinio norą klausti, tyrinėti ir džiaugtis atradimais.
Auklėtojos Jurgita Salem ir Dovilė Stonė