Respublikinė konferencija „Įtraukusis ugdymas. Metodinių priemonių galia, taikant universalaus dizaino metodą“
Patalpinta 2024 05 21
Gegužės 15 dieną Klaipėdos rajono Slengių mokyklos - daugiafunkcinio centro Jakų skyriuje buvo organizuota respublikinė konferencija „Įtraukusis ugdymas. Metodinių priemonių galia, taikant universalaus dizaino metodą“. Konferencijoje dalyvavo Klaipėdos, Mažeikių, Kretingos miestų, Klaipėdos rajono Slengių daugiafunkcinio centro Jakų skyriaus, Klaipėdos rajono Priekulės, Šilutės rajono ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogai, bendrojo lavinimo pedagogai, švietimo pagalbos specialistai bei administracijos vadovai, daugiau kaip 50 dalyvių. Konferencijos tikslas – dalintis gerąja patirtimi ir praktiniais patarimais kaip sukurti ir taikyti įtraukiojo ugdymo priemones, užtikrinant kokybišką ugdymą visiems mokiniams taikant universalaus dizaino metodą (veiklų, pamokų, pratybų metu). Konferencijos metu pranešėjai kalbėjo apie tai, kaip kurti mokiniams palankius ugdymosi procesus ir aplinkas, kaip ugdomojoje veikloje ieškoti naujų mokinių skatinimo ir įgalinimo veikti būdų ir metodų, kaip taikyti ugdymo procese specialiąsiąs ir pagalbines mokymosi priemones.
„Diemedžio“ ugdymo centro psichologė Aldona Giržadienė konferencijoje skaitė pranešimą „Specialiųjų mokymosi priemonių įvairovė: priemonės, kurios padeda palaikyti skirtingų poreikių turinčių mokinių sėkmę įtraukiajame ugdyme“, kuriame akcentavo jog universalaus dizaino mokymuisi modelis - tai nėra vien tik pravesta pamoka ar dalykas. Ataskaitos taškas yra mokinių pažinimas, palaikanti ir stimuliuojanti vaiko raidą mokymosi aplinka, modernūs ugdymo instrumentai. Akcentuota, kad integruojant visų gebėjimų ir galimybių mokinius į bendrojo lavinimo mokyklas būtina kreipti daugiau dėmesio į specialiųjų mokymosi priemonių, pagalbinių technologijų ir techninės pagalbos priemonių naudojimą, siekiant užtikrinti individualiais poreikiais grįstą ugdymą.
Konferencijoje skaityti pranešimai buvo įdomūs, naudingi ir informatyvūs. Konferencijos dalyviai sužinojo daug įvairių ugdymo praktikų, galėjo apžiūrėti eksponuojamas pačių pedagogų pagamintas metodines priemones bei specialiąsias mokymosi priemones, kurias sėkmingai galima naudoti įtraukiose klasėse siekiant užtikrinti individualiais poreikiais grįstą ugdymą.
„Diemedžio“ ugdymo centro psichologė Aldona Giržadienė konferencijoje skaitė pranešimą „Specialiųjų mokymosi priemonių įvairovė: priemonės, kurios padeda palaikyti skirtingų poreikių turinčių mokinių sėkmę įtraukiajame ugdyme“, kuriame akcentavo jog universalaus dizaino mokymuisi modelis - tai nėra vien tik pravesta pamoka ar dalykas. Ataskaitos taškas yra mokinių pažinimas, palaikanti ir stimuliuojanti vaiko raidą mokymosi aplinka, modernūs ugdymo instrumentai. Akcentuota, kad integruojant visų gebėjimų ir galimybių mokinius į bendrojo lavinimo mokyklas būtina kreipti daugiau dėmesio į specialiųjų mokymosi priemonių, pagalbinių technologijų ir techninės pagalbos priemonių naudojimą, siekiant užtikrinti individualiais poreikiais grįstą ugdymą.
Konferencijoje skaityti pranešimai buvo įdomūs, naudingi ir informatyvūs. Konferencijos dalyviai sužinojo daug įvairių ugdymo praktikų, galėjo apžiūrėti eksponuojamas pačių pedagogų pagamintas metodines priemones bei specialiąsias mokymosi priemones, kurias sėkmingai galima naudoti įtraukiose klasėse siekiant užtikrinti individualiais poreikiais grįstą ugdymą.
Parengė Aldona Giržadienė, „Diemedžio“ ugdymo centro psichologė