Projektas „Sveikatos saugojimo ir stiprinimo mokymasis taikant (ne)tradicines ugdymo(si) aplinkas, metodus ir būdus“
Patalpinta 2024 04 16
Kovo 1–12 dienomis „Diemedžio“ ugdymo centro 5–6 klasių mokiniai ėmėsi išskirtinio uždavinio - išmokti apie sveikatai palankią mitybą ir saugų maistą. Ši nuotykiais kupina kelionė prasidėjo nuo informacijos paieškos internete ir bibliotekoje. Mokiniai aktyviai ieškojo atsakymų į klausimus, kas yra sveikatai palanki mityba bei saugus maistas. Kiekvienas žingsnis mokymosi procese buvo įdomus ir įtraukiantis. Mokiniai, suskirstyti į grupes, sugalvojo, ką norėtų valgyti per pusryčius, pietus, vakarienę, kokius užkandžius pasirinktų. Toliau sekė praktinė dalis. Mokiniai ėmėsi analizuoti savo sugalvotų maisto produktų ar patiekalų, kuriuos norėtų valgyti per pusryčius, pietus, vakarienę pakuotėse esančias energines vertes. Duomenis surašė ant saulytės šablono. Galiausiai mokiniai aptarė, ar pasirinkti maisto produktai yra tinkami kasdieniniam vartojimui ir kodėl. Jie sudarė lentelę ir grafiką, kuriais apibendrino savo atradimus. Mokiniai taip pat praktiškai išbandė išsirinkti sveikatai palankesnius maisto produktus ir sudėlioti juos savo lėkštėje.
Kovo 15–22 dienomis mūsų mokiniai, siekdami išsiaiškinti, kas yra asmens higiena, mikrobai ir kaip mikrobai plinta ieškojo atsakymų interneto platybėse. Mokiniai nepasitenkino teorija - jie ėmėsi eksperimento. Neplautomis rankomis palietė mitybinę terpę, po to kruopščiai nusiplovę rankas dar kartą palietė terpę. Vienas iš ugdytinių keletą kartų pakosėjo į mitybinę terpę, o po dviejų savaičių mokiniai stebėjo rezultatus, patikrino bakterijų kolonijas ir stengėsi paaiškinti skirtumus, bandydami patvirtinti arba paneigti savo spėjimus, diskutavo ir reflektavo. Mokiniai taip pat atliko bandymą su vandeniu, pipirais ir muilu, siekdami suprasti muilo naudojimo svarbą rankų higienai. Pasinaudoję juodas gumines pirštines ir guašo dažus mokėsi taisyklingai plauti rankas.
Nuo kovo 13 d iki balandžio 14 d. vyko judumo mėnuo. Mokiniai ieškojo informacijos apie fizinio aktyvumo formas, naudą emocinei ir fizinei sveikatai. Kasdien atliko mankštas, įvairius pratimus skirtus tam tikroms raumenų grupėms lavinti, bėgo 600 metrų atstumą laikui. Po mėnesio mokiniai džiaugėsi padarę pažangą. Pagerėjo bėgimo laikas ir ištvermė.
Kovo 14 d. įvyko Kahoot viktorina, kurioje mokiniai atliko interaktyvų testą, siekė įsivertinti projekto metu įgytas žinias apie sveikatos saugojimą ir stiprinimą.
Kovo 16 d. audiovizualinio meno būrelio vadovas parodė bei pakonsultavo mokinius kaip sukurti projekto pristatymą. Mokiniai sukūrę filmo pristatymą pagilino savo skaitmeninę kompetenciją.
„Diemedžio“ ugdymo centro mokiniai ne tik mokėsi apie sveiką mitybą, asmens higieną ir fizinį aktyvumą bei įgyvendino savo žinias praktiškai. Žinios ir praktinė veikla padėjo mokiniams suprasti sveikatos stiprinimo ir saugojimo svarbą bei įgyti gyvenimo įgūdžių, kurie padės jiems visą gyvenimą išlikti sveikiems ir aktyviems.
Kovo 15–22 dienomis mūsų mokiniai, siekdami išsiaiškinti, kas yra asmens higiena, mikrobai ir kaip mikrobai plinta ieškojo atsakymų interneto platybėse. Mokiniai nepasitenkino teorija - jie ėmėsi eksperimento. Neplautomis rankomis palietė mitybinę terpę, po to kruopščiai nusiplovę rankas dar kartą palietė terpę. Vienas iš ugdytinių keletą kartų pakosėjo į mitybinę terpę, o po dviejų savaičių mokiniai stebėjo rezultatus, patikrino bakterijų kolonijas ir stengėsi paaiškinti skirtumus, bandydami patvirtinti arba paneigti savo spėjimus, diskutavo ir reflektavo. Mokiniai taip pat atliko bandymą su vandeniu, pipirais ir muilu, siekdami suprasti muilo naudojimo svarbą rankų higienai. Pasinaudoję juodas gumines pirštines ir guašo dažus mokėsi taisyklingai plauti rankas.
Nuo kovo 13 d iki balandžio 14 d. vyko judumo mėnuo. Mokiniai ieškojo informacijos apie fizinio aktyvumo formas, naudą emocinei ir fizinei sveikatai. Kasdien atliko mankštas, įvairius pratimus skirtus tam tikroms raumenų grupėms lavinti, bėgo 600 metrų atstumą laikui. Po mėnesio mokiniai džiaugėsi padarę pažangą. Pagerėjo bėgimo laikas ir ištvermė.
Kovo 14 d. įvyko Kahoot viktorina, kurioje mokiniai atliko interaktyvų testą, siekė įsivertinti projekto metu įgytas žinias apie sveikatos saugojimą ir stiprinimą.
Kovo 16 d. audiovizualinio meno būrelio vadovas parodė bei pakonsultavo mokinius kaip sukurti projekto pristatymą. Mokiniai sukūrę filmo pristatymą pagilino savo skaitmeninę kompetenciją.
„Diemedžio“ ugdymo centro mokiniai ne tik mokėsi apie sveiką mitybą, asmens higieną ir fizinį aktyvumą bei įgyvendino savo žinias praktiškai. Žinios ir praktinė veikla padėjo mokiniams suprasti sveikatos stiprinimo ir saugojimo svarbą bei įgyti gyvenimo įgūdžių, kurie padės jiems visą gyvenimą išlikti sveikiems ir aktyviems.
Auklėtoja Jurgita Salem