Profesinis augimas per patirtį: Telšių rajono specialistų vizitas „Diemedžio“ centre
Patalpinta 2025 06 19
Telšių rajono savivaldybės administracija kartu su partneriais įgyvendina Europos sąjungos lėšomis finansuojamą projektą „Švietimo pagalbos ir koordinuotai teikiamų paslaugų užtikrinimas Telšių rajono savivaldybėje“ (Nr. 10-056-K-0009) pagal 2021–2030 m, plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-02-01 „Įgyvendinti įtraukųjį švietimą“ (toliau – Projektas).
Projekto įgyvendinimo terminas – 2025-02-07 – 2028-01-31.
Projekto tikslinė grupė – Specialiųjų ugdymosi poreikių turintys vaikai, jų tėvai (globėjai, rūpintojai), mokytojai, švietimo pagalbos specialistai.
Projekto partneriai yra Telšių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras, Telšių švietimo centras, Žemaičių muziejus „Alka“, „Diemedžio“ ugdymo centras, Telšių meno mokykla, Viešoji įstaiga Telšių regioninis profesinio mokymo centras, Šiaulių prekybos, pramonės ir amatų rūmai, Telšių socialinių paslaugų centras, Regbio klubas „Telšiai“, VšĮ „Lektoriai“.
Projekto tikslas – didinti SUP vaikų emocinį stabilumą, mokymosi motyvaciją, socializaciją, integraciją į visuomenę, didinant koordinuotos švietimo pagalbos, socialinių ir sveikatos paslaugų pasiūlą ir prieinamumą.
2025 m. gegužės mėnesį „Diemedžio“ ugdymo centre lankėsi Telšių miesto ir rajono su specialiųjų ugdymo(si) poreikių vaikais dirbantys švietimo pagalbos, sveikatos priežiūros specialistai, kurie dalyvavo seminare „Stresinės situacijos pamokoje, jų valdymo galimybės ir metodai“.
Projekto dalyviams seminarą vedė Centro psichologė A. Giržadienė. Seminaro metu dalyviai gilino žinias apie streso valdymą bei iššūkius keliančio elgesio priežastis pamokoje. Dalyviai sužinojo, kaip svarbu įsisąmoninti stresines situacijas, suprasti jų susiformavimo eigą, atpažinti ir išreikšti savo jausmus. Buvo analizuojama, koks elgesys gali sukelti stresą, kaip tokiose situacijose ieškoti tinkamų sprendimų ir juos priimti. Praktinėse veiklose daug dėmesio skirta realių situacijų, priežasčių bei strategijų analizavimui, kurios padeda valdyti sudėtingą mokinių elgesį ir sumažinti patiriamą stresą tiek mokytojui, tiek mokiniui.
Susidomėję Centru ir jame vykdoma veikla, svečiai turėjo galimybę susipažinti su specialiosiomis mokymo(-si) priemonėmis, apsilankyti terapiniuose kabinetuose, išbandyti sensorines priemones.
Projekto įgyvendinimo terminas – 2025-02-07 – 2028-01-31.
Projekto tikslinė grupė – Specialiųjų ugdymosi poreikių turintys vaikai, jų tėvai (globėjai, rūpintojai), mokytojai, švietimo pagalbos specialistai.
Projekto partneriai yra Telšių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras, Telšių švietimo centras, Žemaičių muziejus „Alka“, „Diemedžio“ ugdymo centras, Telšių meno mokykla, Viešoji įstaiga Telšių regioninis profesinio mokymo centras, Šiaulių prekybos, pramonės ir amatų rūmai, Telšių socialinių paslaugų centras, Regbio klubas „Telšiai“, VšĮ „Lektoriai“.
Projekto tikslas – didinti SUP vaikų emocinį stabilumą, mokymosi motyvaciją, socializaciją, integraciją į visuomenę, didinant koordinuotos švietimo pagalbos, socialinių ir sveikatos paslaugų pasiūlą ir prieinamumą.
2025 m. gegužės mėnesį „Diemedžio“ ugdymo centre lankėsi Telšių miesto ir rajono su specialiųjų ugdymo(si) poreikių vaikais dirbantys švietimo pagalbos, sveikatos priežiūros specialistai, kurie dalyvavo seminare „Stresinės situacijos pamokoje, jų valdymo galimybės ir metodai“.
Projekto dalyviams seminarą vedė Centro psichologė A. Giržadienė. Seminaro metu dalyviai gilino žinias apie streso valdymą bei iššūkius keliančio elgesio priežastis pamokoje. Dalyviai sužinojo, kaip svarbu įsisąmoninti stresines situacijas, suprasti jų susiformavimo eigą, atpažinti ir išreikšti savo jausmus. Buvo analizuojama, koks elgesys gali sukelti stresą, kaip tokiose situacijose ieškoti tinkamų sprendimų ir juos priimti. Praktinėse veiklose daug dėmesio skirta realių situacijų, priežasčių bei strategijų analizavimui, kurios padeda valdyti sudėtingą mokinių elgesį ir sumažinti patiriamą stresą tiek mokytojui, tiek mokiniui.
Susidomėję Centru ir jame vykdoma veikla, svečiai turėjo galimybę susipažinti su specialiosiomis mokymo(-si) priemonėmis, apsilankyti terapiniuose kabinetuose, išbandyti sensorines priemones.
Parengė metodininkė Aurelija Riterienė