Patirtinis mokymasis STEAM veikloje nuo popieriaus iki daigo
Patalpinta 2025 06 07
Gegužės mėnesį, 3 grupės mokiniai, popamokinės veiklos metu, įsitraukė į kūrybišką ir ekologišką ilgalaikį STEAM eksperimentą. Veiklos metu ugdytiniai ne tik mokėsi apie tvarumą ir gamtos reiškinius, bet ir patys atliko reikšmingą praktinį tyrimą -iš perdirbto popieriaus gamino padėkliukus sėkloms, juos džiovino, o vėliau sodino į žemę ir stebėjo augalų dygimą.
Eksperimento pradžioje mokiniai suplėšė kiaušinių dėklus, sumaišė juos su vandeniu ir gautą masę panaudojo formuodami įvairių formų padėkliukus. Į juos vaikai įdėjo pasirinktas augalų sėklas – pipirmėčių, saulėgražų, pupų žirnių ir kitų. Padėkliukai keletą dienų buvo džiovinami natūraliai, o tuomet pasodinti į vazonėlius su žemėmis. Kiekvienas prižiūrėjo savo augalus, laistė, stebėjo ir fiksavo dygimo eigą.
Ši STEAM veikla apjungė gamtos mokslus, technologijas, inžinerinius sprendimus, meninę raišką ir matematiką: vaikai eksperimentavo su dygimo sąlygomis, kūrė įvairias padėkliukų formas, skaičiavo dygimo laiką ir augimo trukmę. Visa tai skatino kritinį mąstymą, kūrybiškumą, bendradarbiavimą ir aplinkosauginių vertybių ugdymą.
Eksperimento pradžioje mokiniai suplėšė kiaušinių dėklus, sumaišė juos su vandeniu ir gautą masę panaudojo formuodami įvairių formų padėkliukus. Į juos vaikai įdėjo pasirinktas augalų sėklas – pipirmėčių, saulėgražų, pupų žirnių ir kitų. Padėkliukai keletą dienų buvo džiovinami natūraliai, o tuomet pasodinti į vazonėlius su žemėmis. Kiekvienas prižiūrėjo savo augalus, laistė, stebėjo ir fiksavo dygimo eigą.
Ši STEAM veikla apjungė gamtos mokslus, technologijas, inžinerinius sprendimus, meninę raišką ir matematiką: vaikai eksperimentavo su dygimo sąlygomis, kūrė įvairias padėkliukų formas, skaičiavo dygimo laiką ir augimo trukmę. Visa tai skatino kritinį mąstymą, kūrybiškumą, bendradarbiavimą ir aplinkosauginių vertybių ugdymą.
Auklėtoja metodininkė Vilma Uselienė