Pagalba tobulinant mokinio padėjėjų profesines žinias ir kompetencijas
Patalpinta 2024 11 08
Rugsėjo ir spalio mėnesį „Diemedžio“ ugdymo centro švietimo pagalbos skyriaus specialistės: psichologės A. Lukauskienė, A. Giržadienė, M. Mockienė ir socialinė pedagogė S. Martišienė intensyviai vedė kontaktinius ir nuotolinius 10 valandų mokymus „Mokinio padėjėjo pasirengimas optimizuoti elgesio ar/ir emocijų sutrikimų, turinčių mokinių ugdymo(si) sąlygas“. Džiaugiamės, kad mokymuose jau dalyvavo net 274 mokinio padėjėjai, dirbantys įvairiose Lietuvos ugdymo įstaigose.
Didelis dėmesys mokymuose skiriamas darbo ypatumams dirbant su mokiniais, kuriems nustatytas elgesio ir(ar) emocijų sutrikimas ir siekiama jiems sukurti kuo palankesnes ugdymo sąlygas bendrojo lavinimo mokyklose. Mokymų metu buvo aptarti elgesio ar/ir emocijų sutrikimų turinčių mokinių raidos, mokymo(si) ypatumai, ugdomosios aplinkos pritaikymas, vaidmenys, galimybės bei kliūtys, su kuriomis susiduria mokinio padėjėjai bei komandinio darbo svarba.
Kvalifikacijos tobulinimo programa padeda mokinio padėjėjams tobulinti jau turimus ir iš(si)ugdyti naujus gebėjimus, plėtoti socialinę kompetenciją, stiprinti psichologinį mokinio padėjėjų atsparumą bei silpninti galimą neigiamą socialinės aplinkos poveikį. Mokinio padėjėjai darbe neretai patiria stresą, „perdegimą“, kuriuos sukelia sudėtingi ryšiai su ugdytiniais, jų tėvais bei kolegomis. Todėl svarbu atpažinti požymius, įvardinti juos, išmokti tinkamai suvaldyti stresinę situaciją, taikyti streso įveikos, atsipalaidavimo ir nusiraminimo metodus.
Džiaugiamės galėdami prisidėti prie mokinio padėjėjų profesinių žinių ir kompetencijų tobulinimo. Manome, kad mokinio padėjėjai yra svarbi mokyklos komandos dalis, kuri betarpiškai prisideda prie kiekvieno mokinio asmeninės pažangos ir visos mokyklos bendruomenės darnos.
Dėkojame Jums - mūsų dalyviai - už gražius padėkos žodžius, už šiltą priėmimą, už puikų įvertinimą. Mokymus tęsiame toliau, laukiame aktyvaus dalyvavimo.
Didelis dėmesys mokymuose skiriamas darbo ypatumams dirbant su mokiniais, kuriems nustatytas elgesio ir(ar) emocijų sutrikimas ir siekiama jiems sukurti kuo palankesnes ugdymo sąlygas bendrojo lavinimo mokyklose. Mokymų metu buvo aptarti elgesio ar/ir emocijų sutrikimų turinčių mokinių raidos, mokymo(si) ypatumai, ugdomosios aplinkos pritaikymas, vaidmenys, galimybės bei kliūtys, su kuriomis susiduria mokinio padėjėjai bei komandinio darbo svarba.
Kvalifikacijos tobulinimo programa padeda mokinio padėjėjams tobulinti jau turimus ir iš(si)ugdyti naujus gebėjimus, plėtoti socialinę kompetenciją, stiprinti psichologinį mokinio padėjėjų atsparumą bei silpninti galimą neigiamą socialinės aplinkos poveikį. Mokinio padėjėjai darbe neretai patiria stresą, „perdegimą“, kuriuos sukelia sudėtingi ryšiai su ugdytiniais, jų tėvais bei kolegomis. Todėl svarbu atpažinti požymius, įvardinti juos, išmokti tinkamai suvaldyti stresinę situaciją, taikyti streso įveikos, atsipalaidavimo ir nusiraminimo metodus.
Džiaugiamės galėdami prisidėti prie mokinio padėjėjų profesinių žinių ir kompetencijų tobulinimo. Manome, kad mokinio padėjėjai yra svarbi mokyklos komandos dalis, kuri betarpiškai prisideda prie kiekvieno mokinio asmeninės pažangos ir visos mokyklos bendruomenės darnos.
Dėkojame Jums - mūsų dalyviai - už gražius padėkos žodžius, už šiltą priėmimą, už puikų įvertinimą. Mokymus tęsiame toliau, laukiame aktyvaus dalyvavimo.
Parengė metodininkė Aurelija Riterienė