Pažintis su bakterijomis ir higienos svarba
Patalpinta 2025 05 26
Gegužės 24 d. 3 ir 4 grupių mokiniams vyko pažintinė valandėlė „Bakterijos iš arti“. Jos tikslas- suteikti vaikams daugiau žinių apie užkrečiamų ligų profilaktiką, bakterijų naudą ir žalą, jų plitimą bei apsaugos priemones.
Ugdytiniai sužinojo, kur gyvena bakterijos, kaip jos keliauja po pasaulį, kada būtina plauti rankas ir kaip apsisaugoti nuo nepageidaujamų mikrobų. Siekiant geriau įtvirtinti žinias, vaikai atliko keletą praktinių bandymų.
Mokiniai prisipūtė geltonus ir juodus balionus. Ant geltonų balionų piešė linksmus veidus- jie simbolizavo „gerąsias bakterijas“, o ant juodų – piktas emocijas, vaizduojančias „piktąsias bakterijas“. Ant juodų balionų buvo užklijuota lipni juosta, kuri atspindėjo bakterijų atsparumą. Tuomet mokiniai dantų krapštuku dūrė į balionus. Geltoni balionai sprogo iš karto, o juodieji dėl lipnios juostos pastiprinimo, nesprogo. Šis eksperimentas parodė, kad kai kurios bakterijos yra stiprios ir atsparios, todėl jas sunkiau įveikti net vaistais.
Kito bandymo ugdytiniai į dubenėlį su vandeniu įbėrė kvapiųjų pipirų, kurie simbolizavo bakterijas. Įpylus į vandenį lašelį skysto muilo, pipirai pradėjo trauktis nuo centro. Taip vaikai praktiškai įsitikino, kad bakterijas galima nuplauti muilu ir vandeniu, todėl svarbu laikytis asmens higienos.
Dar vienos veiklos metu vaikai įsivaizdavo, kad yra bakterijos ar virusai, plintantys per orą. Jie pasirinko spalvas pavyzdžiui, raudona simbolizavo „piktąsias“, o mėlyna- „gerąsias“ bakterijas. Ant balto popieriaus lapo buvo užlašintas lašas spalvoto vandens, o vaikai per šiaudelį pūtė į jį. Lašas išsitaškė įvairiomis kryptimis- taip mokiniams buvo vaizdžiai parodyta, kaip bakterijos plinta ore, kai žmogus čiaudi ar kosėja. Vėliau aptarta, kodėl svarbu prisidengti burną, naudoti nosinaites ar čiaudėti į alkūnės linkį, kad neplatintume mikrobų.
Valandėlė buvo ne tik įdomi ir įtraukianti, bet ir naudinga, padėjo ugdytiniams suprasti nematomą bakterijų pasaulį, jų plitimo būdus ir svarbiausias higienos taisykles, padedančias saugoti sveikatą.
Ugdytiniai sužinojo, kur gyvena bakterijos, kaip jos keliauja po pasaulį, kada būtina plauti rankas ir kaip apsisaugoti nuo nepageidaujamų mikrobų. Siekiant geriau įtvirtinti žinias, vaikai atliko keletą praktinių bandymų.
Mokiniai prisipūtė geltonus ir juodus balionus. Ant geltonų balionų piešė linksmus veidus- jie simbolizavo „gerąsias bakterijas“, o ant juodų – piktas emocijas, vaizduojančias „piktąsias bakterijas“. Ant juodų balionų buvo užklijuota lipni juosta, kuri atspindėjo bakterijų atsparumą. Tuomet mokiniai dantų krapštuku dūrė į balionus. Geltoni balionai sprogo iš karto, o juodieji dėl lipnios juostos pastiprinimo, nesprogo. Šis eksperimentas parodė, kad kai kurios bakterijos yra stiprios ir atsparios, todėl jas sunkiau įveikti net vaistais.
Kito bandymo ugdytiniai į dubenėlį su vandeniu įbėrė kvapiųjų pipirų, kurie simbolizavo bakterijas. Įpylus į vandenį lašelį skysto muilo, pipirai pradėjo trauktis nuo centro. Taip vaikai praktiškai įsitikino, kad bakterijas galima nuplauti muilu ir vandeniu, todėl svarbu laikytis asmens higienos.
Dar vienos veiklos metu vaikai įsivaizdavo, kad yra bakterijos ar virusai, plintantys per orą. Jie pasirinko spalvas pavyzdžiui, raudona simbolizavo „piktąsias“, o mėlyna- „gerąsias“ bakterijas. Ant balto popieriaus lapo buvo užlašintas lašas spalvoto vandens, o vaikai per šiaudelį pūtė į jį. Lašas išsitaškė įvairiomis kryptimis- taip mokiniams buvo vaizdžiai parodyta, kaip bakterijos plinta ore, kai žmogus čiaudi ar kosėja. Vėliau aptarta, kodėl svarbu prisidengti burną, naudoti nosinaites ar čiaudėti į alkūnės linkį, kad neplatintume mikrobų.
Valandėlė buvo ne tik įdomi ir įtraukianti, bet ir naudinga, padėjo ugdytiniams suprasti nematomą bakterijų pasaulį, jų plitimo būdus ir svarbiausias higienos taisykles, padedančias saugoti sveikatą.
Auklėtoja metodininkė Vilma Uselienė