Nuotolinė paskaita „Kaip susikalbėti su vaikais? Elgesio valdymo elementai“
Patalpinta 2021 11 30

Lapkričio 22 dieną, Panevėžio rajono Paliūniškio pagrindinės mokyklos mokytojai išklausė nuotolinę paskaitą „Kaip susikalbėti su vaikais? Elgesio valdymo elementai“, kurią skaitė „Diemedžio“ ugdymo centro psichologė Aldona Giržadienė.
Paskaitos metu aptarta, kas tai yra elgesio ir (ar) emocijų sutrikimai, su kokiais sunkumais susiduria mokiniai, kaip tinkamai reaguoti ir spręsti situacijas susidūrus su netinkamu vaiko elgesiu, kaip tikslingai parinkti ir taikyti intervencijos strategijas, kaip bendrauti su vaikais, atsižvelgiant į jų bendravimo poreikius, ypatingumus ir galimybes. Buvo kalbama apie tai, kad netinkamas mokinio elgesys turėtų būti suprantamas kaip žinutė mokytojui, skatinanti pedagogą užduoti sau klausimą apie tai, ką aš turiu suprasti, kokią žinutę man siunčia mokinys elgdamasis netinkamai, o svarbiausia yra nustatyti ugdytinių poreikius, analizuoti veiksnius, lemiančius pageidaujamą ar nepageidaujamą elgesį.
Priminta, kad darbas su elgesio ar (ir) emocijų sunkumų arba sutrikimų turinčiais mokiniais remiasi efektyvumo jausmo kūrimu klasėje, kad turime tikėti teigiamu požiūriu į paskatinimą ir pagyrimą, o ne neigiamu - kritikos ir bausmės metodu, o elgesio keitimas orientuotas į pačių vaikų sąmoningumo ugdymą(si) norėti keistis. Akcentuota, kad norint susikalbėti su vaikais – būtina nuolat stiprinti ryšį tarp vaiko ir pedagogo, ieškoti pozityvių klasės valdymo, elgesio keitimo metodų.
Paskaitos metu aptarta, kas tai yra elgesio ir (ar) emocijų sutrikimai, su kokiais sunkumais susiduria mokiniai, kaip tinkamai reaguoti ir spręsti situacijas susidūrus su netinkamu vaiko elgesiu, kaip tikslingai parinkti ir taikyti intervencijos strategijas, kaip bendrauti su vaikais, atsižvelgiant į jų bendravimo poreikius, ypatingumus ir galimybes. Buvo kalbama apie tai, kad netinkamas mokinio elgesys turėtų būti suprantamas kaip žinutė mokytojui, skatinanti pedagogą užduoti sau klausimą apie tai, ką aš turiu suprasti, kokią žinutę man siunčia mokinys elgdamasis netinkamai, o svarbiausia yra nustatyti ugdytinių poreikius, analizuoti veiksnius, lemiančius pageidaujamą ar nepageidaujamą elgesį.
Priminta, kad darbas su elgesio ar (ir) emocijų sunkumų arba sutrikimų turinčiais mokiniais remiasi efektyvumo jausmo kūrimu klasėje, kad turime tikėti teigiamu požiūriu į paskatinimą ir pagyrimą, o ne neigiamu - kritikos ir bausmės metodu, o elgesio keitimas orientuotas į pačių vaikų sąmoningumo ugdymą(si) norėti keistis. Akcentuota, kad norint susikalbėti su vaikais – būtina nuolat stiprinti ryšį tarp vaiko ir pedagogo, ieškoti pozityvių klasės valdymo, elgesio keitimo metodų.
Parengė psichologė Aldona Giržadienė