Mokymai, skirti specialiųjų mokymo priemonių pristatymui
Patalpinta 2023 12 05
„Diemedžio“ ugdymo centre lapkričio 14-15, 20-21, 28-29 ir lapkričio 30 d. - gruodžio 1d. vyko 16 ak. val. (2-jų dienų) mokymai apie specialiąsias mokymo priemones bendrojo lavinimo mokyklų pedagogams, mokytojų padėjėjams, švietimo pagalbos specialistams, ikimokyklinio ugdymo auklėtojams. Šių mokymų metu dalyvavo apie 100 pedagogų iš visos Lietuvos: Šiaulių, Šilalės, Kretingos, Šilutės, Klaipėdos, Palangos, Skuodo, Pakruojo miestų bei rajonų. Mokymus organizavo Nacionalinė švietimo agentūra, įgyvendindama projektą „Pedagogų ir švietimo pagalbos specialistų kvalifikacijos tobulinimas“, organizavo mokymus „Specialiosios mokymo priemonės. Jų pritaikymas, atsižvelgiant į mokinių specialiuosius ugdymo(si) poreikius“.
„Diemedžio“ ugdymo centro psichologės Aldona Giržadienė ir Asta Lukauskienė mokymų metu supažindino su specialiosiomis mokymo priemonėmis, skirtomis elgesio ir emocijų sutrikimų, kalbos ir kalbėjimo sutrikimų, judėjimo ir/ar padėties sutrikimų, intelekto ir kompleksinių negalių, įvairiapusių raidos sutrikimų turinčių mokinių ugdymui ir jų panaudojimo galimybes, atsižvelgiant į mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius. Pristatyti ir pademonstruoti kaip veikia įvairių tipų komunikatoriai: „GoTalk Express 32“; Go talk Go, Little Mack, „AbleNet pranešimų įrenginiai „Jelly Beamer Twist“. Dalyviai supažindinti su programine įranga – specialia programa „Boardmaker V6“; begalybės tunelio skydais; siųstuvais ir imtuvais („Roger Focus“ sistema); interaktyviosiomis grindimis „Funtronic“; mobiliu interaktyviu ekranu „Smart“; planšečių įkrovimo stotele „Lapcabby Deskcabby“; alternatyviosiomis klaviatūromis, vairasvirtėmis (perjungimo svirtys); 1 tipo ir 2 tipo Ergorest porankiais; širmomis aplinkos struktūravimui; pasunkintomis liemenėmis, pasunkintomis anklodėmis; optinėmis pelėmis: „Nano“; „TrackerPro“; „Head Mouse Nano“; elektroniniu muzikos instrumentu „Skoogmusic“. Skaitymo sutrikimų turintiems mokiniams rekomenduotos Forbrain ausinės, paprastosios skaitymo liniuotės, didinamieji lakštai. Pristatyti multisensorinės aplinkos Mini (Multifunction Aroma Diffuser Lamp Speaker, Spacekraft Led mirage projektorius), Maksi komplektai (kamuoliukų baseinas, burbulų vamzdis su veidrodžiais, šviečiančios skaidulos), interaktyvi smėlio dėžė, Led kilimas. Mokymų dalyviai supažindinti su teorine medžiaga apie intelekto, kalbos ir kalbėjimo, mokymosi, įvairiapusius raidos, judesio ir padėties, elgesio ir emocijų, sensorinės integracijos sutrikimus. Pristatyta Nacionalinės švietimo agentūros parengta skaitmeninio turinio medžiaga apie įtraukųjį ugdymą.
Mokymų metu pateikta daug būdų ir metodų pedagogams kaip sužadinti mokinių smalsumą, kokias priemones taikyti yra geriausia, kad galima būtų palengvinti specialiųjų ugdymo(si) poreikių turinčių mokinių mokymąsi, naudojant pastoliavimo metodiką.
„Diemedžio“ ugdymo centro psichologės Aldona Giržadienė ir Asta Lukauskienė mokymų metu supažindino su specialiosiomis mokymo priemonėmis, skirtomis elgesio ir emocijų sutrikimų, kalbos ir kalbėjimo sutrikimų, judėjimo ir/ar padėties sutrikimų, intelekto ir kompleksinių negalių, įvairiapusių raidos sutrikimų turinčių mokinių ugdymui ir jų panaudojimo galimybes, atsižvelgiant į mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius. Pristatyti ir pademonstruoti kaip veikia įvairių tipų komunikatoriai: „GoTalk Express 32“; Go talk Go, Little Mack, „AbleNet pranešimų įrenginiai „Jelly Beamer Twist“. Dalyviai supažindinti su programine įranga – specialia programa „Boardmaker V6“; begalybės tunelio skydais; siųstuvais ir imtuvais („Roger Focus“ sistema); interaktyviosiomis grindimis „Funtronic“; mobiliu interaktyviu ekranu „Smart“; planšečių įkrovimo stotele „Lapcabby Deskcabby“; alternatyviosiomis klaviatūromis, vairasvirtėmis (perjungimo svirtys); 1 tipo ir 2 tipo Ergorest porankiais; širmomis aplinkos struktūravimui; pasunkintomis liemenėmis, pasunkintomis anklodėmis; optinėmis pelėmis: „Nano“; „TrackerPro“; „Head Mouse Nano“; elektroniniu muzikos instrumentu „Skoogmusic“. Skaitymo sutrikimų turintiems mokiniams rekomenduotos Forbrain ausinės, paprastosios skaitymo liniuotės, didinamieji lakštai. Pristatyti multisensorinės aplinkos Mini (Multifunction Aroma Diffuser Lamp Speaker, Spacekraft Led mirage projektorius), Maksi komplektai (kamuoliukų baseinas, burbulų vamzdis su veidrodžiais, šviečiančios skaidulos), interaktyvi smėlio dėžė, Led kilimas. Mokymų dalyviai supažindinti su teorine medžiaga apie intelekto, kalbos ir kalbėjimo, mokymosi, įvairiapusius raidos, judesio ir padėties, elgesio ir emocijų, sensorinės integracijos sutrikimus. Pristatyta Nacionalinės švietimo agentūros parengta skaitmeninio turinio medžiaga apie įtraukųjį ugdymą.
Mokymų metu pateikta daug būdų ir metodų pedagogams kaip sužadinti mokinių smalsumą, kokias priemones taikyti yra geriausia, kad galima būtų palengvinti specialiųjų ugdymo(si) poreikių turinčių mokinių mokymąsi, naudojant pastoliavimo metodiką.
Psichologės Asta Lukauskienė ir Aldona Giržadienė