Mokomasis vizitas Nyderlandų Karalystėje
Patalpinta 2023 10 20
Spalio 2˗6 dienomis „Diemedžio“ ugdymo centro švietimo pagalbos ir konsultavimo skyriaus specialistės dalyvavo projekto „Įtraukiojo ugdymo galimybių plėtra, I etapas“ (Nr. 09.2.2-ESFA-V-707-03-0001) lėšomis organizuotame tarptautiniame kvalifikacijos tobulinimo seminare- mokomajame vizite Nyderlandų Karalystėje, Amsterdame. Vizito metu turėjome galimybę susipažinti su švietimo, pagalbos teikimo ir organizavimo sistema, švietimo pagalbos teikimo formomis emocijų ir / ar elgesio sutrikimų turintiems mokiniams bei įtraukties švietime gerosiomis patirtimis Nyderlandų Karalystėje.
Švietimo pagalbos specialistės lankėsi mokyklose, kuriose ugdomi 4˗18 metų amžiaus vaikai, turintys specialiųjų ugdymo(si) poreikių. Džiugino galimybė aplankyti šias įstaigas, bendrauti su pedagogais. Susipažinome su įstaigų darbo metodais ir praktikomis. Labai patiko jų ugdymo sistemos ypatybė, kai mokiniai kartu ir mokomi, ir turi galimybę betarpiškai susipažinti bei išbandyti profesijas (automobilio remonto, konditerijos ir kt.).
Dalyvavome susitikime su Emiel‘iu van Doorn‘u, kuris yra StiBCO fondo vienas iš įkūrėjų ir valdybos narių. StiBCO fondo tikslas ˗ siekti kurti visuomenę, kurioje visi jaustųsi matomi ir išgirsti nepaisant apribojimų. Fondas jau 35 metus dirba su įtrauktimi ir pamažu skverbiasi į Nyderlandus. Šioje organizacijoje Emiel‘is yra treneris, mediatorius, medicininio mokymosi kūrėjas ir IVP treneris. Jis taip pat padeda mokykloms, mokytojams ir kitiems švietimo ekspertams įgyvendinti įtraukujį ugdymą. Jo gyvenimo šūkis: „Jeigu nenorite dirbti su mano gabumais ir jėgomis, atsiribokite nuo mano silpnybių“. Emiel‘is papasakojo savo gyvenimišką patirtį: būdamas vaikas lankė specialiąją mokyklą dėl nustatyto žemesnio IQ lygio (72), disleksijos, aktyvumo ir dėmesio sutrikimo, taip pat autizmo spektro sutrikimo, tačiau tai nesutrukdė jam tapti įkvėpėju, įgyti stiprių analitiko įgūdžių, tapti programuotoju ir būti puikiu stebėtoju.
Emiel‘io van Doorn‘o kolegė Bastianne Krijgsman pristatė „OrthoPedagogical didactic centre“ ˗ centrą skirtą vaikams turintiems elgesio ir emocijų sunkumų, agresijos, autizmo spektro sutrikimų ir kt. Centre vaikai ugdomi, prižiūrimi, jiems teikiama pagalba, organizuojamas laisvalaikis. Bastianne pristatymo metu visiems priminė, kad: „Vaikai neprašo mūsų būti mokytojais, jie prašo mūsų būti žmonėmis“, tad grįžę po vizito Nyderlandų Karalystėje galime drąsiai teigti, kad šie žodžiai turėtų atspindėti visos pedagoginės bendruomenės požiūrį į vaikus, turinčius sutrikimų.
Švietimo pagalbos specialistės lankėsi mokyklose, kuriose ugdomi 4˗18 metų amžiaus vaikai, turintys specialiųjų ugdymo(si) poreikių. Džiugino galimybė aplankyti šias įstaigas, bendrauti su pedagogais. Susipažinome su įstaigų darbo metodais ir praktikomis. Labai patiko jų ugdymo sistemos ypatybė, kai mokiniai kartu ir mokomi, ir turi galimybę betarpiškai susipažinti bei išbandyti profesijas (automobilio remonto, konditerijos ir kt.).
Dalyvavome susitikime su Emiel‘iu van Doorn‘u, kuris yra StiBCO fondo vienas iš įkūrėjų ir valdybos narių. StiBCO fondo tikslas ˗ siekti kurti visuomenę, kurioje visi jaustųsi matomi ir išgirsti nepaisant apribojimų. Fondas jau 35 metus dirba su įtrauktimi ir pamažu skverbiasi į Nyderlandus. Šioje organizacijoje Emiel‘is yra treneris, mediatorius, medicininio mokymosi kūrėjas ir IVP treneris. Jis taip pat padeda mokykloms, mokytojams ir kitiems švietimo ekspertams įgyvendinti įtraukujį ugdymą. Jo gyvenimo šūkis: „Jeigu nenorite dirbti su mano gabumais ir jėgomis, atsiribokite nuo mano silpnybių“. Emiel‘is papasakojo savo gyvenimišką patirtį: būdamas vaikas lankė specialiąją mokyklą dėl nustatyto žemesnio IQ lygio (72), disleksijos, aktyvumo ir dėmesio sutrikimo, taip pat autizmo spektro sutrikimo, tačiau tai nesutrukdė jam tapti įkvėpėju, įgyti stiprių analitiko įgūdžių, tapti programuotoju ir būti puikiu stebėtoju.
Emiel‘io van Doorn‘o kolegė Bastianne Krijgsman pristatė „OrthoPedagogical didactic centre“ ˗ centrą skirtą vaikams turintiems elgesio ir emocijų sunkumų, agresijos, autizmo spektro sutrikimų ir kt. Centre vaikai ugdomi, prižiūrimi, jiems teikiama pagalba, organizuojamas laisvalaikis. Bastianne pristatymo metu visiems priminė, kad: „Vaikai neprašo mūsų būti mokytojais, jie prašo mūsų būti žmonėmis“, tad grįžę po vizito Nyderlandų Karalystėje galime drąsiai teigti, kad šie žodžiai turėtų atspindėti visos pedagoginės bendruomenės požiūrį į vaikus, turinčius sutrikimų.
Parengė metodininkė Aurelija Riterienė