Konferencija „Aš (ne)galiu mokytis mokykloje?! - ko reikia elgesio ir emocijų sutrikimų turintiems mokiniams“
Patalpinta 2022 11 30
Šių metų lapkričio 25 d. Vilniaus miesto savivaldybės Tarybos posėdžių salėje įvyko konferencija „Aš (ne)galiu mokytis mokykloje?! - ko reikia elgesio ir emocijų sutrikimų turintiems mokiniams“, kurią organizavo VšĮ terapinis ugdymo centras „Aplink“. Konferencijoje pranešimus skaitę VšĮ terapinio ugdymo centro „Aplink“ specialistai, Vilniaus miesto psichologinės pedagoginės tarnybos specialistai, edukologai, TBRI Pasitikėjimu grįstų santykių praktikė, šokio - judesio terapeutė, specialieji pedagogai ir kt. specialistai per diskusiją išgrynino, detalizavo į ką reikėtų atkreipti dėmesį ugdant elgesio ir emocijų sutrikimų turinčius vaikus bendrojo lavinimo mokyklose kartu su bendraamžiais. Reikšminga ir aktualu, kad šioje konferencijoje buvo kalbama apie praktines įtraukiojo ugdymo problemas, perspektyvas bei galimybes iš mokinio perspektyvos.
Teko didelė garbė dalyvauti šioje konferencijoje ir skaityti pranešimą „Nori. Gali mokyti. Ir mokysis. Nuo įkvepiančios motyvacijos įgalinimo link, ugdant elgesio ir emocijų sutrikimų turinčius vaikus“. Pranešimo metu kalbėjau apie įžvalgas, tam tikrus aspektus, kurie būtini dirbant su elgesio ir emocijų sutrikimų turinčiais vaikais, kad jie galėtų mokytis bendrojo lavinimo mokykloje ir ugdymas labiausiai atitiktų šių mokinių interesus bei būtų produktyviausias. Pagrindinis akcentas, kad atėjo metas kitaip pažiūrėti į mokinį. Tik mokytojas gali sukurti situaciją, kurioje moksleivis nors ir klupdamas, žengia mokydamasis ir ugdydamasis stipriąsias puses, išlaikydamas savo motyvaciją ir norą mokytis. Ir tai yra raktas į vaiko ar paauglio, kuris sako „man nerūpi“ „aš nenoriu mokytis“ įgalinimą galėti ir norėti mokytis.
Teko didelė garbė dalyvauti šioje konferencijoje ir skaityti pranešimą „Nori. Gali mokyti. Ir mokysis. Nuo įkvepiančios motyvacijos įgalinimo link, ugdant elgesio ir emocijų sutrikimų turinčius vaikus“. Pranešimo metu kalbėjau apie įžvalgas, tam tikrus aspektus, kurie būtini dirbant su elgesio ir emocijų sutrikimų turinčiais vaikais, kad jie galėtų mokytis bendrojo lavinimo mokykloje ir ugdymas labiausiai atitiktų šių mokinių interesus bei būtų produktyviausias. Pagrindinis akcentas, kad atėjo metas kitaip pažiūrėti į mokinį. Tik mokytojas gali sukurti situaciją, kurioje moksleivis nors ir klupdamas, žengia mokydamasis ir ugdydamasis stipriąsias puses, išlaikydamas savo motyvaciją ir norą mokytis. Ir tai yra raktas į vaiko ar paauglio, kuris sako „man nerūpi“ „aš nenoriu mokytis“ įgalinimą galėti ir norėti mokytis.
Parengė „Diemedžio“ ugdymo centro psichologė Aldona Giržadienė