Erasmus+ KA1 patirtys Romoje: gilesnis požiūris į ugdymą ir įtrauktį
Patalpinta 2025 06 26
„Diemedžio“ ugdymo centras (toliau – Centras) aktyviai dalyvauja Erasmus+ KA1 programos projektuose, kurie suteikia galimybes profesiniam tobulėjimui. Šie projektai leidžia Centro darbuotojams dalyvauti mokymuose Europos šalyse, taip plečiant akiratį, įgaunant naujų žinių bei metodinės patirties. Be to, dalyvavimas tarptautiniuose projektuose skatina bendruomeniškumą, padeda užmegzti naudingus ryšius su kitų šalių švietimo įstaigomis, dalintis gerąja patirtimi bei pritaikyti įgytus įgūdžius darbinėje veikloje.
2025 m. balandžio mėnesį Centro komanda dalyvavo Erasmus+ KA1“ programos mokymuose Italijoje, Romoje. Mokymus organizavo patyrusi neformaliojo ugdymo organizacija „Ecos“, kurios veikla orientuota į socialinę įtrauktį, žmogaus teises bei kūrybinius mokymosi metodus.
Mokymus vedė Samanta Leoni - neuropsichologė ir ASPIC psichoterapeutė praktikė. Nuo 1998 m. vadovauja Santa Lucia IRCCS fondui raidos reabilitacijos paslaugų srityje. Didelį dėmesį lektorė skyrė vaikų sutrikimų atpažinimui, jų įvertinimui bei stebėsenai. Sužinojome naudingos informacijos apie įvairius raidos ir elgesio sutrikimus, apie kuriuos iki šiol turėjome mažiau žinių. Supažindino su pagalbos strategijomis bei darbo su vaikais metodais, kurie padeda geriau juos suprasti ir efektyviau atliepti jų poreikius. Plačiau buvo kalbėta apie alternatyviąją komunikaciją, kuri padeda vaikams, turintiems įvairių sutrikimų ir sunkumų, bendrauti pakeičiant žodinę kalbą, suteikiant galimybę išreikšti mintis, poreikius, emocijas ir dalyvauti bendruomenėje. Aptarėme vaikų su specialiaisiais ugdymosi poreikiais ugdymo galimybes, jų savirealizaciją, pagalbos šeimai galimybes.
Lektorius G. A. Valentini yra psichologas - ekspertas, taikantis „Clubhouse International“ metodologiją, skirtą neklinikinei reabilitacijai ir įdarbinimui žmonėms, turintiems rimtų psichikos sveikatos problemų. Mokymų metu supažindino su „Pozityvios kaitos metodologija“ (Appreciative Inquiry), kurios pradininkas yra amerikiečių organizacijų teoretikas, dėstytojas, tyrėjas ir praktikas David L. Cooperrider. Šios metodologijos esmė – pokytis, kuris remiasi tuo, kas veikia gerai, ir siekia plėtoti geriausius žmonių, įstaigų ar bendruomenių bruožus. Vietoje problemų analizės ši metodologija sutelkia dėmesį į stiprybes, vertybes, sėkmingas patirtis ir ateities vizijas, kurios įkvepia tobulėti.
Akcentuoti šios metodologijos taikymo principai mokyklose: įtraukimas - kiekvienas mokyklos narys yra svarbus (mokiniai, mokytojai, tėvai, administracija). Pozityvumas - skatiname kalbėti apie gerą patirtį, sėkmes ir stiprybes. Kūrybiškumas - kuriame naujas idėjas ir sprendimus kartu. Bendradarbiavimas - dirbame komandoje ir remiame vienas kitą. Tęstinumas - pokyčiai nėra vienkartiniai – jie auga ir tobulėja kartu su bendruomene. Ši informacija paskatino mus pažvelgti į ugdymo situacijas plačiau, su dar didesniu pozityvumu ir noru padėti vaikams bei jų šeimos nariams.
Įstaigoje jau seniai laikomasi šių principų, nuolat akcentuojant pozityvaus elgesio skatinimą, šie mokymai leido dar plačiau ir giliau atskleisti šių principų naudą ugdant specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius mokinius. Taip pat seminarų bei mokymų metu didesnį dėmesį skiriame šių principų pristatymui, analizei bei jų teikiamai naudai visai mokyklos bendruomenei.
Užsiėmimai vyko tarptautinėje grupėje, todėl dalyviai turėjo galimybę dalintis patirtimi su kolegomis iš kitų Europos šalių, užmegzti naujų profesinių ryšių ir pasisemti įkvėpimo tolimesniam darbui su vaikais, turinčiais specialiųjų ugdymosi poreikių. Mokymų patirtis ne tik praturtino asmenines ir profesines kompetencijas, bet ir sustiprino Centro tarptautinį bendradarbiavimą.
Mokymai buvo ne tik įdomūs ir įkvepiantys, bet ir itin naudingi profesiniam augimui. Įgytos žinios ir patirtys praturtino mūsų požiūrį į ugdymą bei paskatino ieškoti naujų sprendimų kasdienėje veikloje. Džiaugiamės galimybe bendradarbiauti su tarptautiniais partneriais ir tikimės, kad užmegzti ryšiai virs ilgalaikiu bendradarbiavimu, naujais projektais bei dar platesniu dalijimusi gerąja patirtimi.
2025 m. balandžio mėnesį Centro komanda dalyvavo Erasmus+ KA1“ programos mokymuose Italijoje, Romoje. Mokymus organizavo patyrusi neformaliojo ugdymo organizacija „Ecos“, kurios veikla orientuota į socialinę įtrauktį, žmogaus teises bei kūrybinius mokymosi metodus.
Mokymus vedė Samanta Leoni - neuropsichologė ir ASPIC psichoterapeutė praktikė. Nuo 1998 m. vadovauja Santa Lucia IRCCS fondui raidos reabilitacijos paslaugų srityje. Didelį dėmesį lektorė skyrė vaikų sutrikimų atpažinimui, jų įvertinimui bei stebėsenai. Sužinojome naudingos informacijos apie įvairius raidos ir elgesio sutrikimus, apie kuriuos iki šiol turėjome mažiau žinių. Supažindino su pagalbos strategijomis bei darbo su vaikais metodais, kurie padeda geriau juos suprasti ir efektyviau atliepti jų poreikius. Plačiau buvo kalbėta apie alternatyviąją komunikaciją, kuri padeda vaikams, turintiems įvairių sutrikimų ir sunkumų, bendrauti pakeičiant žodinę kalbą, suteikiant galimybę išreikšti mintis, poreikius, emocijas ir dalyvauti bendruomenėje. Aptarėme vaikų su specialiaisiais ugdymosi poreikiais ugdymo galimybes, jų savirealizaciją, pagalbos šeimai galimybes.
Lektorius G. A. Valentini yra psichologas - ekspertas, taikantis „Clubhouse International“ metodologiją, skirtą neklinikinei reabilitacijai ir įdarbinimui žmonėms, turintiems rimtų psichikos sveikatos problemų. Mokymų metu supažindino su „Pozityvios kaitos metodologija“ (Appreciative Inquiry), kurios pradininkas yra amerikiečių organizacijų teoretikas, dėstytojas, tyrėjas ir praktikas David L. Cooperrider. Šios metodologijos esmė – pokytis, kuris remiasi tuo, kas veikia gerai, ir siekia plėtoti geriausius žmonių, įstaigų ar bendruomenių bruožus. Vietoje problemų analizės ši metodologija sutelkia dėmesį į stiprybes, vertybes, sėkmingas patirtis ir ateities vizijas, kurios įkvepia tobulėti.
Akcentuoti šios metodologijos taikymo principai mokyklose: įtraukimas - kiekvienas mokyklos narys yra svarbus (mokiniai, mokytojai, tėvai, administracija). Pozityvumas - skatiname kalbėti apie gerą patirtį, sėkmes ir stiprybes. Kūrybiškumas - kuriame naujas idėjas ir sprendimus kartu. Bendradarbiavimas - dirbame komandoje ir remiame vienas kitą. Tęstinumas - pokyčiai nėra vienkartiniai – jie auga ir tobulėja kartu su bendruomene. Ši informacija paskatino mus pažvelgti į ugdymo situacijas plačiau, su dar didesniu pozityvumu ir noru padėti vaikams bei jų šeimos nariams.
Įstaigoje jau seniai laikomasi šių principų, nuolat akcentuojant pozityvaus elgesio skatinimą, šie mokymai leido dar plačiau ir giliau atskleisti šių principų naudą ugdant specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius mokinius. Taip pat seminarų bei mokymų metu didesnį dėmesį skiriame šių principų pristatymui, analizei bei jų teikiamai naudai visai mokyklos bendruomenei.
Užsiėmimai vyko tarptautinėje grupėje, todėl dalyviai turėjo galimybę dalintis patirtimi su kolegomis iš kitų Europos šalių, užmegzti naujų profesinių ryšių ir pasisemti įkvėpimo tolimesniam darbui su vaikais, turinčiais specialiųjų ugdymosi poreikių. Mokymų patirtis ne tik praturtino asmenines ir profesines kompetencijas, bet ir sustiprino Centro tarptautinį bendradarbiavimą.
Mokymai buvo ne tik įdomūs ir įkvepiantys, bet ir itin naudingi profesiniam augimui. Įgytos žinios ir patirtys praturtino mūsų požiūrį į ugdymą bei paskatino ieškoti naujų sprendimų kasdienėje veikloje. Džiaugiamės galimybe bendradarbiauti su tarptautiniais partneriais ir tikimės, kad užmegzti ryšiai virs ilgalaikiu bendradarbiavimu, naujais projektais bei dar platesniu dalijimusi gerąja patirtimi.
Projekto koordinatorės A. Kasparavičienė ir A. Pielikienė