Edukacunė išvyka į Tado Ivanausko ornitologijos stotį
Patalpinta 2022 03 23

Tado Ivanausko ornitologijos stotis įsikūrusi nedideliame pusiasalyje rytinėje Kuršių marių pakrantėje. Čia pro Ventės ragą rytine Baltijos jūros pakrante driekiasi vienas didžiausių paukščių migracijos kelių,. Kur paukščiai skrenda, kaip mūsų krašto paukščiai atsiduria savo žiemojimo vietose, kaip net mažiausi sparnuočiai įveikia didelius atstumus, perskrenda jūras ir dykumas – į šiuos ir dagybę mokinius dominančių klausimų norėdami rasti atsakymus, vykome į minėtą stotį. Pakelėse vandeniu užtvinusiose pievose matėme gausybę besimaitinančių paukščių: žąsų, gulbių, ančių.
Ventės ragas yra ideali vieta paukščiams žieduoti, tad 1929-aisiais metais profesoriaus Tado Ivanausko iniciatyva buvo įkurta ornitologinė stotis ir sparnuočiai imti reguliariai stebėti, o jau kitais metais buvo pradėtas ir paukščių žiedavimas. Mokinius nustebino didžiausios Europoje migruojančių sparnuočių gaudyklės, taip pat čia įrengtos ir originalios konstrukcijos "zigzaginės” gaudyklės, Susipažinome su Lietuvoje migruojančiais paukščiais, sužinojom paukščių migracijos priežastis ir jos kelius, migravimo laiką, paukščių žiedavimo naudą, žiedų pavyzdžiais,
Antrame stoties aukšte mokinius sudomino žiedavimo istorija, paukščių plunksnų pavyzdžiai, Trečiame ornitologijos stoties aukšte mokiniai teleskopo pagalba galėjo iš arti stebėti ne tik paukščius, bet ir marias, kopas, Vėliau aplankėme tinklų kabinimo vietas, marių krantinę, rinkome kriaukles, ieškojome gražiausiai vandens nugludintų medžio šakų, lipome į švyturį, grožėjomės vietovės kraštovaizdžiu.
Edukacinė veikla sudarė puikias sąlygas ugdyti tvirtas mokinių aplinkos puoselėjimo, sąmoningumo vertybines nuostatas, prisidėjo prie tausojančio, atsakingo, tvaraus, draugiško santykio su supančiu pasauliu, darnaus ryšio su gamta ir žmonėmis formavimo.
Ventės ragas yra ideali vieta paukščiams žieduoti, tad 1929-aisiais metais profesoriaus Tado Ivanausko iniciatyva buvo įkurta ornitologinė stotis ir sparnuočiai imti reguliariai stebėti, o jau kitais metais buvo pradėtas ir paukščių žiedavimas. Mokinius nustebino didžiausios Europoje migruojančių sparnuočių gaudyklės, taip pat čia įrengtos ir originalios konstrukcijos "zigzaginės” gaudyklės, Susipažinome su Lietuvoje migruojančiais paukščiais, sužinojom paukščių migracijos priežastis ir jos kelius, migravimo laiką, paukščių žiedavimo naudą, žiedų pavyzdžiais,
Antrame stoties aukšte mokinius sudomino žiedavimo istorija, paukščių plunksnų pavyzdžiai, Trečiame ornitologijos stoties aukšte mokiniai teleskopo pagalba galėjo iš arti stebėti ne tik paukščius, bet ir marias, kopas, Vėliau aplankėme tinklų kabinimo vietas, marių krantinę, rinkome kriaukles, ieškojome gražiausiai vandens nugludintų medžio šakų, lipome į švyturį, grožėjomės vietovės kraštovaizdžiu.
Edukacinė veikla sudarė puikias sąlygas ugdyti tvirtas mokinių aplinkos puoselėjimo, sąmoningumo vertybines nuostatas, prisidėjo prie tausojančio, atsakingo, tvaraus, draugiško santykio su supančiu pasauliu, darnaus ryšio su gamta ir žmonėmis formavimo.
Biologijos vyr. mokytoja O. Mockienė