Disleksijos pažinimo diena lietuvių kalbos pamokose
Patalpinta 2025 10 22
„Diemedžio“ ugdymo centre surengtos netradicinės lietuvių kalbos pamokos, skirtos geriau pažinti disleksiją ir jos ypatumus. Visą dieną lietuvių kalbos mokytojas kartu su specialiąja pedagoge vedė veiklas 5–8 klasių mokiniams. Šių pamokų tikslas buvo padėti mokiniams geriau suprasti, kas yra disleksija, kaip ją atpažinti ir kokiais būdais galima padėti disleksiją turintiems mokiniams.
Pamokų metu mokiniai žiūrėjo filmą „Žemės žvaigždutės“, kuris jautriai atskleidė disleksiją turinčio berniuko patirtis, jo problemas mokykloje ir kelią į savęs priėmimą bei sėkmę. Po filmo mokiniai diskutavo apie tai, kaip svarbu pastebėti ir palaikyti kiekvieną klasės draugą, kuris mokosi kitaip.
Vėliau buvo pristatytos skaidrės apie disleksiją – mokiniai susipažino su šio sutrikimo požymiais, sužinojo, kad disleksija neturi nieko bendra su intelekto lygiu, o dažnai netgi slepia kūrybiškumą ir unikalų mąstymo būdą.
Pamokų metu taip pat buvo rodomi trumpi filmukai apie disleksiją, kurie padėjo suprasti, kokių sunkumų patiria disleksiją turintys mokiniai kasdienėje veikloje.
Ši diena buvo ne tik informatyvi, bet ir įkvepianti – ji priminė, kad visi mokiniai yra skirtingi, tačiau kiekvienas gali būti sėkmingas, jei sulaukia supratimo, palaikymo ir tinkamos pagalbos. Disleksijos pažinimo diena tapo puikia proga ugdyti empatiją, sąmoningumą ir pagarbą žmogaus individualumui.
Pamokų metu mokiniai žiūrėjo filmą „Žemės žvaigždutės“, kuris jautriai atskleidė disleksiją turinčio berniuko patirtis, jo problemas mokykloje ir kelią į savęs priėmimą bei sėkmę. Po filmo mokiniai diskutavo apie tai, kaip svarbu pastebėti ir palaikyti kiekvieną klasės draugą, kuris mokosi kitaip.
Vėliau buvo pristatytos skaidrės apie disleksiją – mokiniai susipažino su šio sutrikimo požymiais, sužinojo, kad disleksija neturi nieko bendra su intelekto lygiu, o dažnai netgi slepia kūrybiškumą ir unikalų mąstymo būdą.
Pamokų metu taip pat buvo rodomi trumpi filmukai apie disleksiją, kurie padėjo suprasti, kokių sunkumų patiria disleksiją turintys mokiniai kasdienėje veikloje.
Ši diena buvo ne tik informatyvi, bet ir įkvepianti – ji priminė, kad visi mokiniai yra skirtingi, tačiau kiekvienas gali būti sėkmingas, jei sulaukia supratimo, palaikymo ir tinkamos pagalbos. Disleksijos pažinimo diena tapo puikia proga ugdyti empatiją, sąmoningumą ir pagarbą žmogaus individualumui.
Kornelija Martinkienė specialioji pedagogė /logopedė




