Darbuotojų mobilumo kursai – „ShipCon“
Patalpinta 2023 05 26
2023 m. kovo 6 – 10 d. „Diemedžio“ ugdymo centro psichologės Asta Lukauskienė ir Aldona Giržadienė dalyvavo ShipCon organizacijos mokymuose „Emotional intelligence: identify, harness and manage emotions“, kurie vyko Barselonoje, Ispanijoje. Šie mokymai organizuoti įgyvendinant „Erasmus“ akreditacijos paraiškoje numatytą 1 metų tikslą: gerinti švietimo pagalbos teikimo kokybę specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams.
Mobilumo mokymuose buvo dalyviai iš įvairių šalių: Lietuvos, Suomijos, Vokietijos, Kroatijos, Lenkijos, Portugalijos bei Graikijos. Iš viso buvo 25 dalyviai. Lektorė dr. Jackui Ashton Smith labai įdomiai ir nuotaikingai pravedė penkių dienų mokymus. Mokymų metu dalyviai sužinojo apie emocinio intelekto ir intelekto koeficiento skirtumus, emocinio intelekto svarbą šiuolaikiniame švietime ir darbo vietoje, dalyviai atliko Emocinio intelekto ir temperamento testus. Daug dėmesio skirta praktiniams užsiėmimams, darbui grupėse ir vaidmenų žaidimams, kurie leido nebijoti, drąsiai reikšti savo nuomonę. Mokėmės konfliktų valdymo, emocijų atpažinimo, inteligencijos, technologijų ir socialinių medijų įtakos žmonių mąstymui.
Įgytas žinias pritaikėme Centre, vesdami mokymus kolektyve, pritaikant pratimus ir vaidmenų žaidimus grupiniuose užsiėmimuose su mokiniais, tai leidžia mokiniams ir mokytojams geriau suvokti savo ir kitų emocijas. Gebėdami suprasti bei valdyti savo ir kitų emocijas, gebame efektyviau spręsti problemas, patiriame mažiau streso darbe, produktyviau bendraujame ir bendradarbiaujame bendruomenėje.
Mokymų pridėtinė vertė - įgūdžiai ir kompetencijos, kuriuos galime naudoti savo darbe. Mokymuose įgytas žinias ir gebėjimus integravome į prevencinius renginius elgesio ir emocijų sutrikimų turintiems mokiniams, kurių metu dirbome individualiai ir grupėse, diskutavome, nagrinėjome įvairias konfliktines situacijas, išbandėme naujus metodus, kaip išsiaiškinti savo emocijas, kaip geriau save pažinti, kaip išklausyti nemalonius dalykus ir išgyventi nemalonius jausmus, kaip išsakyti kritiką ir nesusipykti, kaip atpažinti savo ir kitų gynybines reakcijas. Mokiniai praktikavo „Problemų sprendimo ir sprendimų priėmimo“ metodą, kuris paskatino mesti iššūkį savo įsitikinimams, prielaidoms ir (arba) suvokimui, įvertinti alternatyvius sprendimus ir numatyti galimas rizikas įvairiose situacijose, sprendžiant konfliktines situacijas, sprendimų priėmimui esant spaudimui, korektiškam argumento pateikimui ir savo nuomonės išsakymui. Siekiant lavinti mokinių tarpasmeninius įgūdžius ir žinias, kad jie galėtų tinkamai reaguoti į sudėtingas situacijas socialinėje aplinkoje, praktikavo emocijų atpažinimo ir valdymo, vaidmenų modeliavimo, vaidmenų žaidimų, situacijų modeliavimo bendraujant tarpusavyje pratimus. Mokinių kritinio mąstymo įgūdžiai buvo tobulinami taikant „Forumo teatro“ metodą – tai būdas pamatyti save iš šalies, kaip elgiesi, o ypač – kaip nesielgti. Vaizdo įrašų, žaidimų, animacijos, ledlaužio ir kitų apšilimo pratimų naudojimas padėjo padidinti mokinių susidomėjimą, o visa tai teigiamai veikia besimokančiųjų motyvaciją gerinti tarpusavio santykius bei ugdyti pasitikėjimą savimi.
Laisvalaikiu susipažinome su Braselonos miesto architektūra. Aplankėme Montserati vienuolyną, Barselonos perlą - Šv. Širdies bažnyčią, Antoni Gaudi sukurtą Guelio parką, Batljo namus ir Barselonos simboliu laikomą Šv. Šeimynos ( Sagrada Familia) bažnyčią. Pasivaikščiojome La Rambla pėsčiųjų gatvėje, beje, ji laikoma miesto arterija, nes joje visuomet skamba muzika, nenutyla žmonių šurmulys. Susipažinome su Barselonos gatvelėmis, La Ramblos kavinėse ragavome tradicinių kataloniškų patiekalų. Gėrėjomės bronzine Kolumbo statula, stovinčia ant princo karūnos ir pusės rutulio, simbolizuojančio atrastą pasaulį. Aplankėme seniausią paplūdimį Barselonetą, susiliejantį su San Sebastiano paplūdimiu.
Infomatyvūs mokymai, mokymų kolegų tarptautinės patirtys, galimybė tobulėti ne tik profesiškai, bet ir kultūriškai – tai galimybė keistis idėjomis, naujomis koncepcijomis / metodais ir geriausia patirtimi švietimo srityje.
Mobilumo mokymuose buvo dalyviai iš įvairių šalių: Lietuvos, Suomijos, Vokietijos, Kroatijos, Lenkijos, Portugalijos bei Graikijos. Iš viso buvo 25 dalyviai. Lektorė dr. Jackui Ashton Smith labai įdomiai ir nuotaikingai pravedė penkių dienų mokymus. Mokymų metu dalyviai sužinojo apie emocinio intelekto ir intelekto koeficiento skirtumus, emocinio intelekto svarbą šiuolaikiniame švietime ir darbo vietoje, dalyviai atliko Emocinio intelekto ir temperamento testus. Daug dėmesio skirta praktiniams užsiėmimams, darbui grupėse ir vaidmenų žaidimams, kurie leido nebijoti, drąsiai reikšti savo nuomonę. Mokėmės konfliktų valdymo, emocijų atpažinimo, inteligencijos, technologijų ir socialinių medijų įtakos žmonių mąstymui.
Įgytas žinias pritaikėme Centre, vesdami mokymus kolektyve, pritaikant pratimus ir vaidmenų žaidimus grupiniuose užsiėmimuose su mokiniais, tai leidžia mokiniams ir mokytojams geriau suvokti savo ir kitų emocijas. Gebėdami suprasti bei valdyti savo ir kitų emocijas, gebame efektyviau spręsti problemas, patiriame mažiau streso darbe, produktyviau bendraujame ir bendradarbiaujame bendruomenėje.
Mokymų pridėtinė vertė - įgūdžiai ir kompetencijos, kuriuos galime naudoti savo darbe. Mokymuose įgytas žinias ir gebėjimus integravome į prevencinius renginius elgesio ir emocijų sutrikimų turintiems mokiniams, kurių metu dirbome individualiai ir grupėse, diskutavome, nagrinėjome įvairias konfliktines situacijas, išbandėme naujus metodus, kaip išsiaiškinti savo emocijas, kaip geriau save pažinti, kaip išklausyti nemalonius dalykus ir išgyventi nemalonius jausmus, kaip išsakyti kritiką ir nesusipykti, kaip atpažinti savo ir kitų gynybines reakcijas. Mokiniai praktikavo „Problemų sprendimo ir sprendimų priėmimo“ metodą, kuris paskatino mesti iššūkį savo įsitikinimams, prielaidoms ir (arba) suvokimui, įvertinti alternatyvius sprendimus ir numatyti galimas rizikas įvairiose situacijose, sprendžiant konfliktines situacijas, sprendimų priėmimui esant spaudimui, korektiškam argumento pateikimui ir savo nuomonės išsakymui. Siekiant lavinti mokinių tarpasmeninius įgūdžius ir žinias, kad jie galėtų tinkamai reaguoti į sudėtingas situacijas socialinėje aplinkoje, praktikavo emocijų atpažinimo ir valdymo, vaidmenų modeliavimo, vaidmenų žaidimų, situacijų modeliavimo bendraujant tarpusavyje pratimus. Mokinių kritinio mąstymo įgūdžiai buvo tobulinami taikant „Forumo teatro“ metodą – tai būdas pamatyti save iš šalies, kaip elgiesi, o ypač – kaip nesielgti. Vaizdo įrašų, žaidimų, animacijos, ledlaužio ir kitų apšilimo pratimų naudojimas padėjo padidinti mokinių susidomėjimą, o visa tai teigiamai veikia besimokančiųjų motyvaciją gerinti tarpusavio santykius bei ugdyti pasitikėjimą savimi.
Laisvalaikiu susipažinome su Braselonos miesto architektūra. Aplankėme Montserati vienuolyną, Barselonos perlą - Šv. Širdies bažnyčią, Antoni Gaudi sukurtą Guelio parką, Batljo namus ir Barselonos simboliu laikomą Šv. Šeimynos ( Sagrada Familia) bažnyčią. Pasivaikščiojome La Rambla pėsčiųjų gatvėje, beje, ji laikoma miesto arterija, nes joje visuomet skamba muzika, nenutyla žmonių šurmulys. Susipažinome su Barselonos gatvelėmis, La Ramblos kavinėse ragavome tradicinių kataloniškų patiekalų. Gėrėjomės bronzine Kolumbo statula, stovinčia ant princo karūnos ir pusės rutulio, simbolizuojančio atrastą pasaulį. Aplankėme seniausią paplūdimį Barselonetą, susiliejantį su San Sebastiano paplūdimiu.
Infomatyvūs mokymai, mokymų kolegų tarptautinės patirtys, galimybė tobulėti ne tik profesiškai, bet ir kultūriškai – tai galimybė keistis idėjomis, naujomis koncepcijomis / metodais ir geriausia patirtimi švietimo srityje.
Parengė „Diemedžio“ ugdymo centro psichologės Asta Lukauskienė ir Aldona Giržadienė