Dalijimasis patirtimi padedant kurti stipresnę pedagogų bendruomenę
Patalpinta 2024 11 30
Lapkričio 8, 12 ir 19 dienomis „Diemedžio“ ugdymo centre lankėsi Klaipėdos r. Slengių mokyklos-daugiafunkcio centro švietimo pagalbos specialistai ir mokinio padėjėjai, Klaipėdos miesto mokyklų pedagogai ir švietimo pagalbos specialistai, Panevėžio mokymo centro švietimo pagalbos specialistai.
Susitikimuose buvo aptarta svarbi tema – „Diemedžio“ ugdymo centro Švietimo pagalbos ir konsultavimo skyriaus veikla bei teikiamos paslaugos. Skyriaus vedėjos A. Kasparavičienės pristatymas leido dalyviams susipažinti su įvairiomis pagalbos galimybėmis vaikams, šeimoms ir mokykloms, akcentuojant, kaip Centras prisideda prie ugdymo proceso kokybės gerinimo.
Psichologės Aldonos Giržadienės skaitytas pranešimas tema „Mokinių elgesio ir (ar) emocijų sutrikimai: požymiai, pagalbos principai“ yra itin aktualus šiuolaikiniame ugdymo/si kontekste. Ši tema dažnai kelia klausimų pedagogams ir specialistams, todėl tokiu pranešimu Centro psichologė prisidėjo prie pedagogų geresnio supratimo ir efektyvesnių vaiko elgesio sunkumų sprendimų taikymo. Psichologė išskyrė keletą svarbių aspektų: elgesio ir emocijų sutrikimų samprata, kaip atpažinti šiuos sutrikimus mokinių elgesyje bei emocinėje raiškoje, kada svarbu kreiptis pagalbos. Akcentavo pagalbos principus: strategijas, kurios padeda valdyti elgesio iššūkius, įveikti emocinius sunkumus; kaip sukurti palankią ugdymo(si) aplinką; komandinio darbo svarbą. Aptarė bendradarbiavimo su šeima, mokyklos bendruomene ir specialistais siekiant holistinio požiūrio į mokinio poreikius prasmę.
„Diemedžio“ ugdymo centro psichologė A. Lukauskienė kartu su socialine pedagoge S. Martišiene vedė kūrybines - praktines dirbtuves, kurių metu pristatė „Elgesio valdymo ratas“ metodinę priemonę, naudojamą ugdant mokinius tinkamo elgesio apraiškų, savikontrolės, pykčio valdymo įgūdžių ir impulso kontrolės. Svečiai buvo įtraukti į praktines veiklas, galėjo išbandyti metodinės priemonės veiksmingumą, vaidindami situacijas, parinkdami tinkamus konflikto sprendimo būdus ir kt.
Gerosios darbo patirties sklaidos metu, Centro specialistai stengiasi įkvėpti pedagogus, siekiant užtikrinti mokymo(si) efektyvumą ir įtraukumą.
Susitikimuose buvo aptarta svarbi tema – „Diemedžio“ ugdymo centro Švietimo pagalbos ir konsultavimo skyriaus veikla bei teikiamos paslaugos. Skyriaus vedėjos A. Kasparavičienės pristatymas leido dalyviams susipažinti su įvairiomis pagalbos galimybėmis vaikams, šeimoms ir mokykloms, akcentuojant, kaip Centras prisideda prie ugdymo proceso kokybės gerinimo.
Psichologės Aldonos Giržadienės skaitytas pranešimas tema „Mokinių elgesio ir (ar) emocijų sutrikimai: požymiai, pagalbos principai“ yra itin aktualus šiuolaikiniame ugdymo/si kontekste. Ši tema dažnai kelia klausimų pedagogams ir specialistams, todėl tokiu pranešimu Centro psichologė prisidėjo prie pedagogų geresnio supratimo ir efektyvesnių vaiko elgesio sunkumų sprendimų taikymo. Psichologė išskyrė keletą svarbių aspektų: elgesio ir emocijų sutrikimų samprata, kaip atpažinti šiuos sutrikimus mokinių elgesyje bei emocinėje raiškoje, kada svarbu kreiptis pagalbos. Akcentavo pagalbos principus: strategijas, kurios padeda valdyti elgesio iššūkius, įveikti emocinius sunkumus; kaip sukurti palankią ugdymo(si) aplinką; komandinio darbo svarbą. Aptarė bendradarbiavimo su šeima, mokyklos bendruomene ir specialistais siekiant holistinio požiūrio į mokinio poreikius prasmę.
„Diemedžio“ ugdymo centro psichologė A. Lukauskienė kartu su socialine pedagoge S. Martišiene vedė kūrybines - praktines dirbtuves, kurių metu pristatė „Elgesio valdymo ratas“ metodinę priemonę, naudojamą ugdant mokinius tinkamo elgesio apraiškų, savikontrolės, pykčio valdymo įgūdžių ir impulso kontrolės. Svečiai buvo įtraukti į praktines veiklas, galėjo išbandyti metodinės priemonės veiksmingumą, vaidindami situacijas, parinkdami tinkamus konflikto sprendimo būdus ir kt.
Gerosios darbo patirties sklaidos metu, Centro specialistai stengiasi įkvėpti pedagogus, siekiant užtikrinti mokymo(si) efektyvumą ir įtraukumą.
Parengė metodininkė Aurelija Riterienė