Bendradarbiaudami tiesėme tiltą tarp pedagogų ir tėvų
Patalpinta 2024 06 21
Balandžio 1-5 dienomis, „Diemedžio“ ugdymo centro atstovės vyko stažuotis į Malagoje vykstančius mokymus „Tėvai ir mokytojai: tiltų tiesimas“. Projekte dalyvavome siekdami įgyvendinti „Erasmus“ akreditacijos antrų metų tikslą: tobulinti pagalbos šeimai, mokyklai konsultavimo sistemą, kuri skatintų sėkmingą vaiko įtrauktį į ugdymą.
Šių mokymų tikslas - tėvų įtraukimas ir pasitikėjimo stiprinimas, palaikančių ir integruotų bendruomenės, namų ir mokyklos ryšių kūrimas. Mokymuose dalyvavo atstovai iš penkių šalių: Lietuvos, Lenkijos, Kroatijos, Slovėnijos ir Rumunijos. Nors susirinko pedagogai iš skirtingų šalių, tačiau mokyklose iškylančius sunkumus įvardino panašius: konfliktiški tėvai, neįsitraukiantys ir visiškai nedalyvaujantys mokinių ugdyme, iškilusias problemas nelinkę spręsti ir ieškoti pagalbos savo vaikams.
Išvardintus kylančius iššūkius mokykloms puikiai atliepė mokymų turinys, buvo kalbama apie tai, kaip konstruktyviai užmegzti santykius su mokiniais ir šeimomis, siekiant palengvinti bendradarbiavimą ir integralų kiekvieno mokinio tobulėjimą. Ugdėme gebėjimą atpažinti mokinių ir šeimų poreikius, baimes ir lūkesčius, kad būtų sukurta saugi ir palanki aplinka. Dėmesys buvo skirtas suprasti ir valdyti savo jausmus, išmokti klausytis mokinių ir tėvų, kad būtų sukurta teigiama atmosfera, orientuota į sprendimus. Diskutavome apie tai, kaip pagerinti bendravimą su šeimomis, taikant individualius ir organizacinius metodus, kokie yra bendravimo ir problemų sprendimo būdai. Kaip mokytojai ir tėvai mato vienas kitą? Kas jie gali būti vienas kitam? – mitai, stereotipai ir išankstinės nuostatos – analizavome, kaip kurti bendruomenę, pagrįstą pagarba ir žmogaus teisėmis. Aptarėme ir praktiškai išbandėme Enright metodą (2001 m.), kurio pagrindas yra atleidimas, kai asmenys, kurie buvo neteisingai įskaudinti, sugeba įveikti savo pasipiktinimą ir pasiūlyti užuojautą skriaudėjui. Jo požiūris sutelktas į jausmų, minčių ir elgesio keitimą tiems, kurie buvo įskaudinti.
Po mokymų turėjome laisvo laiko, kurį leidome aplankydamos XIV amžiuje pastatytą Gibraltaro pilį, nuo kurios atsiveria nuostabus 360° panoraminis vaizdas į miestą. Iš viršaus puikiai matosi ir vietinė koridos arena. Neužmiršome užsukti į gerai turistams žinomą paplūdimį „Malagetos“, kurio ilgis apie 1200 metrai, o plotis siekia iki 45 metrų. Taip pat aplankėme pagrindinę miesto pramoginę pėsčiųjų gatvę, kurioje dėl ypatingo išsidėstymo, vėsu net ir karščiausią dieną. Taip pat aplankėme vietinį Malagos „Atarazano“ turgų, kuriame gausu įvairiausių maisto produktų. Vieną vakarą skyrėme iš Andalūzijos kilusiam šokiui – flamenko šou, kuris mus užbūrė savo muzika, ritmika, judesiais ir įspūdingais rūbais.
Mokymų metu įgytomis žiniomis ir įgūdžiais dalinamės organizuodami seminarus, mokymus gerosios darbo patirties pasidalinimus. Po mokymų buvo parengtas pranešimas ir pristatytas Centro bendruomenei, daug dėmesio jame buvo skirta ne tik konfliktinių situacijų analizei ir sprendimo būdų paieškai, bet ir „Eneagramai“, kaip metodui, kuris padeda geriau suprasti, kaip kiti žmonės galvoja, elgiasi ir reaguoja į situacijas. Suvokus kolegų, mokinių tėvų, mokinių elgesio motyvus galime kur kas tolerantiškiau priimti jų kasdienį elgesį ir pagerinti tarpusavio santykius bendraujant ir bendradarbiaujant.
Taip pat numatėme organizuoti paskaitas mokinių tėvams, kurių metu sieksime stiprinti glaudesnį bendradarbiavimą siekiant mokinio pažangos.
Visų įspūdžių ir įgytos patirties iš viešnagės perteikti neįmanoma, lieka tik pridurti, kad naujos patirtys, mintys ir idėjos yra realizuojamos Centre, tobulinant pagalbos šeimai, mokyklai konsultavimo sistemą, dalinantis su kitų įstaigų pedagogais, siekiant skatinti sėkmingą vaiko įtrauktį.
Šių mokymų tikslas - tėvų įtraukimas ir pasitikėjimo stiprinimas, palaikančių ir integruotų bendruomenės, namų ir mokyklos ryšių kūrimas. Mokymuose dalyvavo atstovai iš penkių šalių: Lietuvos, Lenkijos, Kroatijos, Slovėnijos ir Rumunijos. Nors susirinko pedagogai iš skirtingų šalių, tačiau mokyklose iškylančius sunkumus įvardino panašius: konfliktiški tėvai, neįsitraukiantys ir visiškai nedalyvaujantys mokinių ugdyme, iškilusias problemas nelinkę spręsti ir ieškoti pagalbos savo vaikams.
Išvardintus kylančius iššūkius mokykloms puikiai atliepė mokymų turinys, buvo kalbama apie tai, kaip konstruktyviai užmegzti santykius su mokiniais ir šeimomis, siekiant palengvinti bendradarbiavimą ir integralų kiekvieno mokinio tobulėjimą. Ugdėme gebėjimą atpažinti mokinių ir šeimų poreikius, baimes ir lūkesčius, kad būtų sukurta saugi ir palanki aplinka. Dėmesys buvo skirtas suprasti ir valdyti savo jausmus, išmokti klausytis mokinių ir tėvų, kad būtų sukurta teigiama atmosfera, orientuota į sprendimus. Diskutavome apie tai, kaip pagerinti bendravimą su šeimomis, taikant individualius ir organizacinius metodus, kokie yra bendravimo ir problemų sprendimo būdai. Kaip mokytojai ir tėvai mato vienas kitą? Kas jie gali būti vienas kitam? – mitai, stereotipai ir išankstinės nuostatos – analizavome, kaip kurti bendruomenę, pagrįstą pagarba ir žmogaus teisėmis. Aptarėme ir praktiškai išbandėme Enright metodą (2001 m.), kurio pagrindas yra atleidimas, kai asmenys, kurie buvo neteisingai įskaudinti, sugeba įveikti savo pasipiktinimą ir pasiūlyti užuojautą skriaudėjui. Jo požiūris sutelktas į jausmų, minčių ir elgesio keitimą tiems, kurie buvo įskaudinti.
Po mokymų turėjome laisvo laiko, kurį leidome aplankydamos XIV amžiuje pastatytą Gibraltaro pilį, nuo kurios atsiveria nuostabus 360° panoraminis vaizdas į miestą. Iš viršaus puikiai matosi ir vietinė koridos arena. Neužmiršome užsukti į gerai turistams žinomą paplūdimį „Malagetos“, kurio ilgis apie 1200 metrai, o plotis siekia iki 45 metrų. Taip pat aplankėme pagrindinę miesto pramoginę pėsčiųjų gatvę, kurioje dėl ypatingo išsidėstymo, vėsu net ir karščiausią dieną. Taip pat aplankėme vietinį Malagos „Atarazano“ turgų, kuriame gausu įvairiausių maisto produktų. Vieną vakarą skyrėme iš Andalūzijos kilusiam šokiui – flamenko šou, kuris mus užbūrė savo muzika, ritmika, judesiais ir įspūdingais rūbais.
Mokymų metu įgytomis žiniomis ir įgūdžiais dalinamės organizuodami seminarus, mokymus gerosios darbo patirties pasidalinimus. Po mokymų buvo parengtas pranešimas ir pristatytas Centro bendruomenei, daug dėmesio jame buvo skirta ne tik konfliktinių situacijų analizei ir sprendimo būdų paieškai, bet ir „Eneagramai“, kaip metodui, kuris padeda geriau suprasti, kaip kiti žmonės galvoja, elgiasi ir reaguoja į situacijas. Suvokus kolegų, mokinių tėvų, mokinių elgesio motyvus galime kur kas tolerantiškiau priimti jų kasdienį elgesį ir pagerinti tarpusavio santykius bendraujant ir bendradarbiaujant.
Taip pat numatėme organizuoti paskaitas mokinių tėvams, kurių metu sieksime stiprinti glaudesnį bendradarbiavimą siekiant mokinio pažangos.
Visų įspūdžių ir įgytos patirties iš viešnagės perteikti neįmanoma, lieka tik pridurti, kad naujos patirtys, mintys ir idėjos yra realizuojamos Centre, tobulinant pagalbos šeimai, mokyklai konsultavimo sistemą, dalinantis su kitų įstaigų pedagogais, siekiant skatinti sėkmingą vaiko įtrauktį.
Specialioji pedagogė-logopedė metodininkė Aistė Pielikienė
Švietimo pagalbos ir konsultavimo skyriaus vedėja Aurelija Kasparavičienė
Švietimo pagalbos ir konsultavimo skyriaus vedėja Aurelija Kasparavičienė