„Ugnikalnio išsiveržimas“
Patalpinta 2024 06 16
Kovo 14 d. „Diemedžio“ ugdymo centre vyko įspūdinga STEAM veikla „Ugnikalnio išsiveržimas“. Šio renginio tikslas buvo supažindinti mokinius su ugnikalnių savybėmis bei išsiveržimo priežastimis.
Auklėtoja Jurgita kartu su mokiniais aptarė pagrindines su ugnikalniais susijusias sąvokas: lava, magma, krateris ir išsiveržimas. Vaikai susidomėję klausėsi pasakojimų apie skirtingus pasaulio ugnikalnius, klausinėjo apie didžiausius iš jų bei jų buvimo vietas. Diskusijos metu jie sužinojo daug įdomių faktų apie šiuos gamtos reiškinius. Mokiniai, kupini smalsumo, atliko eksperimentą. Sukūrė dirbtinius ugnikalnius iš smėlio, folijos ir vienkartinių stiklinių. Sodos, maistinių dažų įpylė į ugnikalnio kraterius ir įpylė acto, kuris vos tik susimaišė su soda, krateriai pradėjo putoti ir veržtis ryškiomis spalvomis, sukurdami spalvotus mini ugnikalnius. Kuo daugiau acto buvo pilama, tuo didesnis ir įspūdingesnis buvo išsiveržimas. Auklėtoja uždavė ugdytiniams klausimus apie tai, kas vyksta maišantis šioms medžiagoms. Mokiniai kritiškai mąstydami lengvai atsakė į klausimą. Eksperimentas ne tik tapo smagia veikla, bet ir suteikė puikią galimybę įtvirtinti gautas žinias apie chemines reakcijas. Taip pat šis eksperimentas lavino vaikų smulkiąją motoriką, skatino kūrybiškumą ir suteikė daug džiaugsmo.
Vulkanų tyrinėjimui pasibaigus, auklėtoja Rasa supažindino mokinius su dar viena įdomia veikla – muilo burbulų gamyba namų sąlygomis. Vaikai į vandenį įpylė tam tikrą santykį indo ploviklio „Fairy“ ir cukraus, po to mišinį paliko keletą valandų, kad jis taptų tinkamas burbulų pūtimui. Galiausiai jie išbandė savo pagamintus muilo burbulus, kurie suteikė dar daugiau džiaugsmo ir smagių akimirkų.
Ši diena „Diemedžio“ ugdymo centre buvo ypatinga – vaikai ne tik linksmai leido laiką, bet ir praturtino savo žinias bei įgūdžius. Toks praktinis mokymasis skatina vaikų susidomėjimą mokslu ir padeda jiems geriau suprasti mus supantį pasaulį.
Auklėtoja Jurgita kartu su mokiniais aptarė pagrindines su ugnikalniais susijusias sąvokas: lava, magma, krateris ir išsiveržimas. Vaikai susidomėję klausėsi pasakojimų apie skirtingus pasaulio ugnikalnius, klausinėjo apie didžiausius iš jų bei jų buvimo vietas. Diskusijos metu jie sužinojo daug įdomių faktų apie šiuos gamtos reiškinius. Mokiniai, kupini smalsumo, atliko eksperimentą. Sukūrė dirbtinius ugnikalnius iš smėlio, folijos ir vienkartinių stiklinių. Sodos, maistinių dažų įpylė į ugnikalnio kraterius ir įpylė acto, kuris vos tik susimaišė su soda, krateriai pradėjo putoti ir veržtis ryškiomis spalvomis, sukurdami spalvotus mini ugnikalnius. Kuo daugiau acto buvo pilama, tuo didesnis ir įspūdingesnis buvo išsiveržimas. Auklėtoja uždavė ugdytiniams klausimus apie tai, kas vyksta maišantis šioms medžiagoms. Mokiniai kritiškai mąstydami lengvai atsakė į klausimą. Eksperimentas ne tik tapo smagia veikla, bet ir suteikė puikią galimybę įtvirtinti gautas žinias apie chemines reakcijas. Taip pat šis eksperimentas lavino vaikų smulkiąją motoriką, skatino kūrybiškumą ir suteikė daug džiaugsmo.
Vulkanų tyrinėjimui pasibaigus, auklėtoja Rasa supažindino mokinius su dar viena įdomia veikla – muilo burbulų gamyba namų sąlygomis. Vaikai į vandenį įpylė tam tikrą santykį indo ploviklio „Fairy“ ir cukraus, po to mišinį paliko keletą valandų, kad jis taptų tinkamas burbulų pūtimui. Galiausiai jie išbandė savo pagamintus muilo burbulus, kurie suteikė dar daugiau džiaugsmo ir smagių akimirkų.
Ši diena „Diemedžio“ ugdymo centre buvo ypatinga – vaikai ne tik linksmai leido laiką, bet ir praturtino savo žinias bei įgūdžius. Toks praktinis mokymasis skatina vaikų susidomėjimą mokslu ir padeda jiems geriau suprasti mus supantį pasaulį.
Auklėtoja Jurgita Salem