„Draugiško interneto kodeksas“ – internetinių patyčių prevencija
Patalpinta 2024 12 05
Paskutinė lapkričio savaitė „Diemedžio“ ugdymo centre buvo skirta prevencijai ir švietėjiškai veiklai, internetinių patyčių sąmoningumo skatinimui tarp mokinių. Visos savaitės dienomis vyko nuosekliai suplanuoti renginiai, kurie subūrė Centro bendruomenę diskutuoti apie šiuolaikinės visuomenės iššūkius skaitmeninėje erdvėje, ypatingai akcentuojant pagarbą, saugumą ir atsakomybę internete.
Socialinė pedagogė A. Riterienė dalijosi naudinga informacija apie patyčių internete prevenciją, atsakė į mokinių klausimus bei pateikė realius pavyzdžius, kaip elgtis susidūrus su internetiniu smurtu. Ypatingas dėmesys buvo skiriamas tam, kad kiekvienas dalyvis suvoktų savo atsakomybę už tai, kaip elgiasi virtualioje erdvėje. Diskusijų ir pokalbių metu, mokiniai pasidalijo savo patirtomis patyčių istorijomis, kada virtualiu būdu buvo supykdyti su draugais, pasakojo apie žaidimus, kuriuose manipuliuojama vaikais, kai jie verčiami šantažo būdu daryti tam tikrus veiksmus.
Visą savaitę mokiniai dalyvavo kūrybinėse dirbtuvėse kartu su grupių auklėtojais, kuriose piešė plakatus ir kūrė šūkius, sprendė konfliktines situacijas virtualioje erdvėje, taip skatindami draugišką elgesį internete.
Ilgųjų pertraukų metu Centre besimokantiems mokiniams buvo pristatomi Erasmus+ projekto KA2-SCH „Intelektuali mokymosi aplinka kūrybiškumui ir įvairovei“ (Intelligent Learning Environment for Creativity and Diversity) dalyvavusių Centro mokinių pasiekti rezultatai, sukurti prevenciniai filmukai: „Internetinės patyčios“, „Priklausomybė nuo interneto“, „Asmeniniai duomenys ir internetas“, „Dezinformacija internete“, pristatytas virtualus projekto turas.
Nuoroda į virtualią parodą:
https://www.artsteps.com/view/64fd5562c70bb82d936ce713?currentUser
Socialinė pedagogė su mokiniais, žiūrėjo ir aptarė filmą „Virtualus priekabiavimas“. Filmo esmė, mokiniams parodyti „neapgalvotų juokelių“ pasekmes, kurios vyksta internete ar kitokioje virtualioje erdvėje, kuomet tyčiojamasi elektroniniais laiškais, žinutėmis, pokalbių svetainėse, socialiniuose tinkluose, taip pat naudojant mobiliuosius telefonus, „nulaužiant“ socialines paskyras ir pasisavinant asmeninę informaciją, kuria lengvai galima manipuliuoti, kad virtualus gyvenimas gali labai lengvai tapti didžiule grėsme.
„Draugiško interneto kodekso“ savaitė įtakojo visus dalyvius ir paskatino bendruomenę dar aktyviau kurti saugią ir palaikančią aplinką tiek realiame gyvenime, tiek internete, ugdyti atsakingus, sąmoningus bei empatiškus jaunuolius.
Internetas – tai mūsų bendruomenės veidrodis. Kuo labiau puoselėsime pagarbą ir draugiškumą, tuo šviesesnė bus virtuali erdvė.
Socialinė pedagogė A. Riterienė dalijosi naudinga informacija apie patyčių internete prevenciją, atsakė į mokinių klausimus bei pateikė realius pavyzdžius, kaip elgtis susidūrus su internetiniu smurtu. Ypatingas dėmesys buvo skiriamas tam, kad kiekvienas dalyvis suvoktų savo atsakomybę už tai, kaip elgiasi virtualioje erdvėje. Diskusijų ir pokalbių metu, mokiniai pasidalijo savo patirtomis patyčių istorijomis, kada virtualiu būdu buvo supykdyti su draugais, pasakojo apie žaidimus, kuriuose manipuliuojama vaikais, kai jie verčiami šantažo būdu daryti tam tikrus veiksmus.
Visą savaitę mokiniai dalyvavo kūrybinėse dirbtuvėse kartu su grupių auklėtojais, kuriose piešė plakatus ir kūrė šūkius, sprendė konfliktines situacijas virtualioje erdvėje, taip skatindami draugišką elgesį internete.
Ilgųjų pertraukų metu Centre besimokantiems mokiniams buvo pristatomi Erasmus+ projekto KA2-SCH „Intelektuali mokymosi aplinka kūrybiškumui ir įvairovei“ (Intelligent Learning Environment for Creativity and Diversity) dalyvavusių Centro mokinių pasiekti rezultatai, sukurti prevenciniai filmukai: „Internetinės patyčios“, „Priklausomybė nuo interneto“, „Asmeniniai duomenys ir internetas“, „Dezinformacija internete“, pristatytas virtualus projekto turas.
Nuoroda į virtualią parodą:
https://www.artsteps.com/view/64fd5562c70bb82d936ce713?currentUser
Socialinė pedagogė su mokiniais, žiūrėjo ir aptarė filmą „Virtualus priekabiavimas“. Filmo esmė, mokiniams parodyti „neapgalvotų juokelių“ pasekmes, kurios vyksta internete ar kitokioje virtualioje erdvėje, kuomet tyčiojamasi elektroniniais laiškais, žinutėmis, pokalbių svetainėse, socialiniuose tinkluose, taip pat naudojant mobiliuosius telefonus, „nulaužiant“ socialines paskyras ir pasisavinant asmeninę informaciją, kuria lengvai galima manipuliuoti, kad virtualus gyvenimas gali labai lengvai tapti didžiule grėsme.
„Draugiško interneto kodekso“ savaitė įtakojo visus dalyvius ir paskatino bendruomenę dar aktyviau kurti saugią ir palaikančią aplinką tiek realiame gyvenime, tiek internete, ugdyti atsakingus, sąmoningus bei empatiškus jaunuolius.
Internetas – tai mūsų bendruomenės veidrodis. Kuo labiau puoselėsime pagarbą ir draugiškumą, tuo šviesesnė bus virtuali erdvė.
Parengė socialinė pedagogė Aurelija Riterienė