„Diemedžio“ ugdymo centras – atviras dialogui ir bendradarbiavimui
Patalpinta 2025 06 19
Birželio mėnesį „Diemedžio“ ugdymo centre netrūko svečių, tai lyg bendradarbiavimo erdvė, skirta dalintis gerąja darbo patirtimi, diskutuoti ir augti.
Birželio 3 dieną, Centre lankėsi Kauno rajono logopedų ir specialiųjų pedagogų metodinio būrelio nariai, kurie dalyvavo apskritojo stalo diskusijoje „Struktūruotos ir įtraukiančios pamokos įtraukiajame ugdyme, elgesio ir/ar emocijų turintiems mokiniams“. Susitikimo metu, specialiosios pedagogės metodininkės A. Pielikienė ir K. Martinkienė, aptarė pamokos struktūros svarbą ir užduotis, kurios padeda įtraukti mokinius į pamoką, plečia žodyną, padeda ilgesnį laiką sukaupti dėmesį ir efektyvų įsitraukimą į pamoką, lavina atmintį, vaizduotę, mąstymą bei padeda įtvirtinti žinias pamokoje. Renginio metu diskutuota, išklausytos apskrito stalo diskusijos dalyvių patirtys, pasidalinimai ir aptartos įvairių metodų pamokoje panaudojimo galimybės.
Birželio 12 dieną, Mažeikių rajono Viekšnių gimnazijos bendruomenė dalyvavo seminare „Darbas su emocijų ir elgesio sunkumų turinčiais mokiniais: situacijų apžvalga ir jų valdymo galimybės“, kurį vedė centro psichologė Aldona Giržadienė. Seminaro dalyviai pagilino žinias apie vaikų elgesio ir emocijų sutrikimų ypatumus, susipažino su darbo ir bendravimo su tokiais mokiniais metodais, pozityvaus elgesio formavimo principais. Klausytojai mokėsi atpažinti elgesio ir emocijų sutrikimų požymius, analizuoti situacijas, identifikuoti probleminį elgesį lemiančius veiksnius ir kt. Taip pat buvo aptartos strategijos, skirtos sudėtingoms elgesio situacijoms spręsti, mokinių motyvacijai stiprinti, norimam elgesiui ir teigiamoms emocijoms skatinti, konfliktams valdyti ir darbui su problemiškais mokiniais gerinti.
Birželio 16 dieną, Centre vyko apskritojo stalo diskusija „Pagalbos principai DUC ir ugdymo įstaigose mokiniams, turintiems elgesio ar/ir emocijų sutrikimų“, kartu su Kelmės ugdymo įstaigų socialiniais pedagogais. Susitikimo metu švietimo pagalbos ir konsultavimo skyriaus vedėja Aurelija Kasparavičienė pristatė pranešimą „Centro pagalbos galimybės vaikui, šeimai, mokyklai“. Kelmės socialiniai pedagogai, taip pat dalinosi gerąja savo darbo patirtimi, aptardami darbe kylančius iššūkius ir sėkmės atvejus. Socialinė pedagogė S. Martišienė pristatė metodinę priemonę „Elgesio valdymo ratas“, kurios panaudojimo galimybės buvo ne tik aptartos, bet ir praktiškai išbandytos specialistų. Susitikimo metu diskutuota, aptarta komandiškumo svarba, bendradarbiavimo svarba su kitomis įstaigomis teikiant pagalbą mokiniams.
Susidomėję Centru ir jame vykdoma veikla, svečiai turėjo progą susipažinti su specialiosiomis mokymo(-si) priemonėmis, apsilankyti terapiniuose kabinetuose, išbandyti sensorines priemones.
Kiekvienas susitikimas dar kartą patvirtino – kai dalijamės žiniomis ir ieškome sprendimų drauge, kuriame stipresnę švietimo sistemą ir teikiame pagalbą tiems, kam jos labiausiai reikia.
Birželio 3 dieną, Centre lankėsi Kauno rajono logopedų ir specialiųjų pedagogų metodinio būrelio nariai, kurie dalyvavo apskritojo stalo diskusijoje „Struktūruotos ir įtraukiančios pamokos įtraukiajame ugdyme, elgesio ir/ar emocijų turintiems mokiniams“. Susitikimo metu, specialiosios pedagogės metodininkės A. Pielikienė ir K. Martinkienė, aptarė pamokos struktūros svarbą ir užduotis, kurios padeda įtraukti mokinius į pamoką, plečia žodyną, padeda ilgesnį laiką sukaupti dėmesį ir efektyvų įsitraukimą į pamoką, lavina atmintį, vaizduotę, mąstymą bei padeda įtvirtinti žinias pamokoje. Renginio metu diskutuota, išklausytos apskrito stalo diskusijos dalyvių patirtys, pasidalinimai ir aptartos įvairių metodų pamokoje panaudojimo galimybės.
Birželio 12 dieną, Mažeikių rajono Viekšnių gimnazijos bendruomenė dalyvavo seminare „Darbas su emocijų ir elgesio sunkumų turinčiais mokiniais: situacijų apžvalga ir jų valdymo galimybės“, kurį vedė centro psichologė Aldona Giržadienė. Seminaro dalyviai pagilino žinias apie vaikų elgesio ir emocijų sutrikimų ypatumus, susipažino su darbo ir bendravimo su tokiais mokiniais metodais, pozityvaus elgesio formavimo principais. Klausytojai mokėsi atpažinti elgesio ir emocijų sutrikimų požymius, analizuoti situacijas, identifikuoti probleminį elgesį lemiančius veiksnius ir kt. Taip pat buvo aptartos strategijos, skirtos sudėtingoms elgesio situacijoms spręsti, mokinių motyvacijai stiprinti, norimam elgesiui ir teigiamoms emocijoms skatinti, konfliktams valdyti ir darbui su problemiškais mokiniais gerinti.
Birželio 16 dieną, Centre vyko apskritojo stalo diskusija „Pagalbos principai DUC ir ugdymo įstaigose mokiniams, turintiems elgesio ar/ir emocijų sutrikimų“, kartu su Kelmės ugdymo įstaigų socialiniais pedagogais. Susitikimo metu švietimo pagalbos ir konsultavimo skyriaus vedėja Aurelija Kasparavičienė pristatė pranešimą „Centro pagalbos galimybės vaikui, šeimai, mokyklai“. Kelmės socialiniai pedagogai, taip pat dalinosi gerąja savo darbo patirtimi, aptardami darbe kylančius iššūkius ir sėkmės atvejus. Socialinė pedagogė S. Martišienė pristatė metodinę priemonę „Elgesio valdymo ratas“, kurios panaudojimo galimybės buvo ne tik aptartos, bet ir praktiškai išbandytos specialistų. Susitikimo metu diskutuota, aptarta komandiškumo svarba, bendradarbiavimo svarba su kitomis įstaigomis teikiant pagalbą mokiniams.
Susidomėję Centru ir jame vykdoma veikla, svečiai turėjo progą susipažinti su specialiosiomis mokymo(-si) priemonėmis, apsilankyti terapiniuose kabinetuose, išbandyti sensorines priemones.
Kiekvienas susitikimas dar kartą patvirtino – kai dalijamės žiniomis ir ieškome sprendimų drauge, kuriame stipresnę švietimo sistemą ir teikiame pagalbą tiems, kam jos labiausiai reikia.
Parengė metodininkė Aurelija Riterienė