Žemė - vandens planeta
Patalpinta 2022 03 22
Žemę galima vadinti Mėlynąja planeta, nes net 70 proc. jos paviršiaus dengia vanduo. Dėl vandens iš kosmoso Žemė atrodo mėlyna. Taip pat 70 proc. vandens yra suaugusio žmogaus organizme. Dėl vandens visatoje vyksta įvairiausi procesai. Vanduo toks įvairialypis, kad su juo galima daryti visokius eksperimentus. Eksperimentai – smagi veikla kiekvienam, nes sužadinamas smalsumas, mąstymas, kūrybiškumas, o jų nauda – mokymasis per patirtį. Tad 2 grupės mokiniai Pasaulinę Žemės ir Vandens dienas paminėjo eksperimentuodami bei tapydami paveikslus.
Mokiniai spalvino savo Žemę, bet “kitaip”, t.y. panaudojant krepinį popierių ir vandenį. Krepinio popieriaus skiauteles dėjo ant popierinio trafareto, liejo vandeniu ir stebėjo, kaip dažosi žemės paveikslas ir liejasi spalvos. Ugdytiniai su auklėtoja diskutavo, kokia žmogaus veikla daro neigiamą poveikį aplinkai ir kaip kiekvienas iš mūsų galėtų prisidėti, kad oro tarša mažėtu.
Aptarę vandens apytakos ratą, ugdytiniai atliko eksperimentą „Lietaus debesys“. Vaikai į indus su vandeniu purškė skutimosi putas, ant jų lašino mėlynos spalvos dažus. Stebėjo, kaip vandens stiklinėje pradėjo „lyti“. Bandymo metu prisiminė ir aptarė, kaip susidaro lietus.
Aktyviai degustavo vandenį, spėliojo diskutavo kokį vandenį ragauja ir kokį sveikiausia gerti.
Šios veiklos buvo visiems labai naudingos ir įdomios, nes kiekvienas mokinys savaip galėjo prisidėti prie Žemės išsaugojimo ir švarios aplinkos kūrimo, bei suprato geriamo vandens svarbą.
Mokiniai spalvino savo Žemę, bet “kitaip”, t.y. panaudojant krepinį popierių ir vandenį. Krepinio popieriaus skiauteles dėjo ant popierinio trafareto, liejo vandeniu ir stebėjo, kaip dažosi žemės paveikslas ir liejasi spalvos. Ugdytiniai su auklėtoja diskutavo, kokia žmogaus veikla daro neigiamą poveikį aplinkai ir kaip kiekvienas iš mūsų galėtų prisidėti, kad oro tarša mažėtu.
Aptarę vandens apytakos ratą, ugdytiniai atliko eksperimentą „Lietaus debesys“. Vaikai į indus su vandeniu purškė skutimosi putas, ant jų lašino mėlynos spalvos dažus. Stebėjo, kaip vandens stiklinėje pradėjo „lyti“. Bandymo metu prisiminė ir aptarė, kaip susidaro lietus.
Aktyviai degustavo vandenį, spėliojo diskutavo kokį vandenį ragauja ir kokį sveikiausia gerti.
Šios veiklos buvo visiems labai naudingos ir įdomios, nes kiekvienas mokinys savaip galėjo prisidėti prie Žemės išsaugojimo ir švarios aplinkos kūrimo, bei suprato geriamo vandens svarbą.
Auklėtoja-metodininkė Vilma Uselienė